Taller de Fotografia
índex
Rafel Villanueva . CEIP Malagrida , Olot
Nivell: CS Ed.Primària
Camps: fotografia, imatge fixa, presentació multimèdia
Àrees relacionades: Educació visual i plàstica, competències bàsiques TIC
Programari: processador de textos, MSPowerPoint, Paint Shop Pro
Maquinari: càmera de fotografiar, ordinador
Entorn: taller de competències bàsiques TIC de 2 cursos de durada

Objectius:

• Familiaritzar els alumnes en l’ús de les càmeres fotogràfiques.
  • Utilització de diferents programes informàtics (Paint Shop Pro, Word, Power Point, ...)
  • Breu introducció del vocabulari i les diferents tècniques fotogràfiques.
  • Potenciar el treball en equip.
  • Elaborar un reportatge gràfic de l’escola mitjançant l’adquisició de les competències bàsiques TIC.
Metodologia:
  • Una vegada fets els grups de treball, es fa una primera sessió teòrica amb l’ajuda del canó i un dossier imprès i passat a Power Point, on se'ls dóna informació sobre enquadrament, composició, punt de vista, llum, colors, estètica,... També s’explica el treball que es farà amb el Paint Shop Pro, (modificar mida, retallar quan calgui i guardar.) (Mitja sessió d’una hora). Dues o tres sessions fotogràfiques a les dependències de l’escola i voltants (de 4 a 6 hores). Manipulació de les fotografies amb l’ordinador. Redactar els comentaris de cada fotografia (descripció i característiques). Sessió teòrica al canó per a explicar el programa Power Point.
  • Crear un document Power Point amb les fotografies seleccionades i els comentaris redactats en Word. (Aquests quatre apartats ocupen la resta de sessions fins a les 14 hores.)
Aquest plantejament és per a 5è i 6è. Està previst que els alumnes de 6è recuperin el treball del curs anterior i facin una presentació més acurada, sobretot en el disseny de les diapositives, transicions, animacions, sons, etc.

Centre de Recursos Pedagògics de la Garrotxa, abril de 2007