Contes
índex
Dolors Roca . CEIP Santa Pau , ZER els Volcans, Olot.
Nivell: CS Ed.Primària
Camps: fotografia, presentació multimèdia
Àrees relacionades: Llengua, Educació musical
Programari: MSPowerPoint, Paint Shop Pro, Audacity
Maquinari: càmera de fotografiar, ordinador
Entorn: activitat d'aula i d'escola

Tots els alumnes de l’Escola, per celebrar la festa de Nadal, van preparar els Pastorets i amb molta il·lusió els representaren al Centre Cultural de Santa Pau, el dia 21 de desembre, l’últim dia del trimestre. Hi assistiren pares, avis i familiars que van gaudir de l’espectacle i s’ho van passar d’allò més bé.
Vam elaborar el text a partir dels Pastorets d’una altra escola, fent-ne una adaptació titulada “Els nostres Pastorets”.
Després d’uns quants dies d’assaig, vam fer una bonica representació de la que tots vam quedar satisfets.
Vist l’èxit que va tenir, els alumnes de Cicle Superior, han decidit muntar un power point amb les fotos que havien tirat els mestres, per penjar-lo a la pàgina web.
Tot això s’ha fet treballant amb l’ordinador i el canó que tenim a la classe.
Han agafat les fotos, han triat les més representatives i amb el Paint Shop Pro les han retocat, posant-les a la mida i pes adequats. Tot seguit, amb el power point han anat muntant cada diapositiva: inserint-hi la foto, posant-hi el text i escollint un fons.

Un cop fet això, i per deixar-ho ben acabat, hi han posat les transicions que més els han agradat i una música adient, baixada d’Internet i convertida a format wab a través del programa Audacity.

Centre de Recursos Pedagògics de la Garrotxa, abril de 2007