Les recepte de cuina
índex
Dolors Peñascal, CEIP Sant Roc, La Garrotxa.
Nivell educatiu: CS Primària
Camps: llenguatge audiovisual, vídeo
Àrees relacionades: Llengua, Coneixement del Medi
Programari: Studio, open office
Maquinari: càmera de vídeo, ordinador, canó de vídeo
Entorn: Activitat d'aula
 
OBJECTIUS DE L’EXPERIÈNCIA
  • Alfabetització en el llenguatge dels mitjans audiovisuals.
  • Comprendre els missatges audiovisuals mitjançant l’adquisició de pautes d’anàlisi de les formes i dels continguts.
  • Saber valorar la dimensió estètica dels continguts audiovisuals.
  • Observar que els resultats de qualsevol producció audiovisual poden variar segons quins siguin els mitjans de producció.
  • Aprendre a produir imatges fixes que mostrin objecte si persones des de diferents punts de vista.
  • Començar a descobrir els elements que configuren el llenguatge publicitari
  • Potenciar el treball en grup
  • Evitar baralles, raonar i donar arguments durant el treball del petit grup.

DESENVOLUPAMENT DE L’EXPERIÈNCIA

  • Fer grups de 4 persones
  • Pensar el tema que volem tractar
  • Fer un llistat amb els elements que necessitem per a la creació del treball
  • Fer el guió. Escriuran tots els passos que han de fer en la gravació.
  • Hauran de saber qui grava i  quan. Qui parlar, quan i que ha de dir.
  • Una vegada ho tinguin preparat faran la gravació.
  • Amb l’estudi 8 faran el muntatge i l’arreglaran fins que quedi be.
Finalment passar-ho pel videoprojector i poder-los visionar tots amb els comentaris pertinents
 
 
Centre de Recursos Pedagògics de la Selva I, gener de 2007