Herbari virtual
índex
Enric Peiris . CEIP Mn. Baldiri Rexach , Banyoles.
Nivell: CS Ed.Primària
Camps: fotografia, imatge fixa, presentació multimèdia
Àrees relacionades: Llengua i Coneixement del medi natural
Programari: MSPowerPoint, Paint Shop Pro, MSWord,
Maquinari: càmera de fotografiar, ordinador
Entorn: activitat d'aula

És ben sabut que una de les experiències més enriquidores del Medi Natural és l'experiència pràctica dels diferents aspectes que podem tractar a Primària. La confecció d'un herbari n'és una d'aquestes.

Per això, i amb la intenció de fer un pas més encara, vàrem pensar que aprofitant les noves tecnologies en podria sortir una experiència nova d'una ja molt coneguda.

Primer pas: recollir plantes. Els nens en una sortida varen recollir les plantes que prèviament havíem escollit i explicat . A més de recollir-les físicament, amb la màquina de fotografiar vàrem fer diferents fotos de les plantes que havíem escollit.

Després el treball es va traslladar a la sala d’ informàtica on els alumnes amb el navegador varen buscar imatges amb el Google per complementar la informació de les plantes que no teníem o que les fotos no havien quedat prou bé.

Després es van posar totes les fotos en una carpeta personalitzada varen esperar a ser complementades amb un text ( Document Word) on s'expliquen les característiques de les plantes trobades a diferents pàgines d’ internet o a la Wikipèdia.

Posteriorment amb el Power Point només es tractava de buscar una aparença agradable de colors i anar muntant la presentació. Insertar imatges des del fitxer a la diapositiva corresponent. Retocar i redimensionar la fotografia. Seleccionar, copiar i enganxar text d’un document Word a la diapositiva, aplicar els estils de format i text, i finalment, homogeneïtzar tota la presentació amb un títol i un final.

Així cada alumne disposa d’ un herbari físici també d’ un herbari virtual havent aplicat les noves tecnologies.

Centre de Recursos Pedagògics del Pla de l'Estany, maig de 2007