Fem
música |
índex
|
|
Margarida Sellarès.
ZER Comte ArnauVallfogona
del Ripollès-Planoles. |
Nivell
educatiu: CM Ed.Primària, CS Ed.Primària |
Camps:
fotografia, imatge en moviment, imatge seqüenciada, internet,
llenguatge audiovisual, vídeo, presentació multimèdia,
formats |
Àrees
relacionades: Educació musical |
Programari:
Audacity, FreeRip, Studio |
Maquinari:
càmera de fotografiar, càmera de vídeo, enregistrador
CD/DVD, ordinador, auriculars, reproductor de vídeo |
Entorn:
Activitat d'escola rural |
|
El
treball de laudició a lescola, sigui gran o petita,
és un tema massa sovint oblidat. Amb aquesta experiència,
pretenem substituir lactitud de disbauxa que lestona daudició
provoca a alguns alumnes, per una actitud receptiva a la música.
Poder escoltar tantes vegades com vulguin una música que no havien
sentit mai abans. Assolir una bona predisposició dels alumnes a
escoltar una audició de llarga durada.
Per dur a terme
aquesta projecte aprofitarem (les facilitats que ens proporcionen) les
TIC i per tant, utilitzarem els ordinadors per fer les audicions, la qual
cosa permet una nova variable: laudició col·lectiva
feta individualment.
Primer ens caldrà seleccionar les audicions. Un cop fet aquest
pas, cal fer el procés de transformació dun arxiu
de so (amb la terminació .wav) a un arxiu dàudio .mp3,
ja que així ens ocuparà molt poc espai. A cada arxiu li
posem el nom del tema i el seu autor, lun en majúscules i
laltre en minúscules. Així tenim dues informacions
importants en un espai mínim.
Necessitem que els ordinadors tinguin els programes de lectura darxius
.mp3 (Windows Media Player o el Real One Player) que ja solen estar instal·lats
i si no, els baixarem de lxtec.
Els alumnes van a l'aula d'informàtica a la carpeta on tenen audicions
que previàment han baixat d'Internet i han classificat per temes.
N'han d'escollir dues i escoltar-les amb els auriculars. Un cop això,
omplen una fitxa refent al tema que han escoltat. També, poden
anar a buscar informació a Internet sobre l'autor.
Per altra part, els alumnes tenen una carpeta on la mestra hi ha posat
unes músiques determinades que considera que han de conèixer
i que complementen continguts treballats a classe.
Un cop han acabat la seva audició, es fa una taula rodona per comentar
la fitxa que han omplert i obrir nous interrogants per a futures sessions.
Comenten quina audició els ha agradat més, per què,
quins instruments han reconegut ... Aquest intercanvi d'opinions serveix
per avaluar l'audició i veure quins coneixements s'han assolit...Però,
el més important és la vivència que l'infant en treu
de tota aquesta experiència.
|