La llegenda de Sant Jordi
índex
Mònica Crespo i Cristina Simó, CEIP Josep Boada, Riudarenes
Nivell educatiu: Ed.Infantil, CI Ed.Primària, CM Ed.Primària, CS Ed.Primària
Camps: fotografia, imatge fixa, imatge seqüenciada, llenguatge audiovisual, vídeo
Àrees relacionades: Eix transversal
Programari: Audacity, Studio, Paint Shop Pro
Maquinari: càmera de fotografiar, micròfon, ordinador, altaveus
Entorn: Taller

El treball consisteix en una seqüenciació d'imatges fotogràfiques de la llegenda de Sant Jordi, acompanyades de la narració del conte i la cantada de cançons. En aquest treball hi surten tots/es els/les alumnes de l'escola.
Vàrem iniciar el muntatge molt abans de Sant Jordi, donada la feina que comporta. De les escenes fotogràfiques del muntatge àudiovisual se n'han encarregat, pel que fa a Primària, la Cristina Simó des de l'àrea d'Educació Física, amb el suport de la Mònica Crespo. I pel que fa a Infantil, la Marian Castro i les mestres tutores. Del muntatge sonor se n'han encarregat la Mònica i la Cristina amb alumnes del Cicle Superior. El muntatge final l'hem fet entre totes tres, amb l'ajuda del Servei Educatiu de Santa Coloma de Farners, i fent ús de "la Quitèria" .
El text de la història prové d'uns materials del SEDEC. El vàrem dividir en moltes parts. Cada part corresponia a una escena fotogràfica. Després vàrem decidir quines fotografies es farien a cada curs. Es van dedicar 2 sessions per grup a la imatge. Durant la primera sessió es va explicar als alumnes la història, es van distribuir els papers i es va planificar el vestuari. Durant la segona sessió es van fer les fotografies (prèvia ambientació dels personatges i de l'espai). Es van dedicar 4 sessions a la sonorització, participant-hi una quinzena d'alumnes entre els diferents personatges, i els efectes especials).
Part dels decorats els vàrem aprofitar del pessebre vivent del primer trimestre, i uns altres els vàrem realitzar amb l'ajuda d'alguns alumnes, durant estones que anàvem trobant. Fins i tot alguns alumnes d'Educació Infantil van portar animals de granja per ambientar decorats...
Ha estat una experiència molt enriquidora donada la col·laboració que hi ha hagut entre alumnes, mestres i pares/mares de l'escola.

Centre de Recursos Pedagògics de la Selva I, abril de 2007