La
llegenda de Sant Jordi |
índex
|
|
Mònica Crespo
i Cristina Simó,
CEIP Josep Boada,
Riudarenes |
Nivell
educatiu: Ed.Infantil, CI Ed.Primària, CM Ed.Primària,
CS Ed.Primària |
Camps:
fotografia, imatge fixa, imatge seqüenciada, llenguatge audiovisual,
vídeo |
Àrees
relacionades: Eix transversal |
Programari:
Audacity, Studio, Paint Shop Pro |
Maquinari:
càmera de fotografiar, micròfon, ordinador, altaveus |
Entorn:
Taller |
|
El
treball consisteix en una seqüenciació d'imatges fotogràfiques
de la llegenda de Sant Jordi, acompanyades de la narració del conte
i la cantada de cançons. En aquest treball hi surten tots/es els/les
alumnes de l'escola.
Vàrem iniciar el muntatge molt abans de Sant Jordi, donada la feina
que comporta. De les escenes fotogràfiques del muntatge àudiovisual
se n'han encarregat, pel que fa a Primària, la Cristina Simó
des de l'àrea d'Educació Física, amb el suport de
la Mònica Crespo. I pel que fa a Infantil, la Marian Castro i les
mestres tutores. Del muntatge sonor se n'han encarregat la Mònica
i la Cristina amb alumnes del Cicle Superior. El muntatge final l'hem
fet entre totes tres, amb l'ajuda del Servei Educatiu de Santa Coloma
de Farners, i fent ús de "la Quitèria" .
El text de la història prové d'uns materials del SEDEC.
El vàrem dividir en moltes parts. Cada part corresponia a una escena
fotogràfica. Després vàrem decidir quines fotografies
es farien a cada curs. Es van dedicar 2 sessions per grup a la imatge.
Durant la primera sessió es va explicar als alumnes la història,
es van distribuir els papers i es va planificar el vestuari. Durant la
segona sessió es van fer les fotografies (prèvia ambientació
dels personatges i de l'espai). Es van dedicar 4 sessions a la sonorització,
participant-hi una quinzena d'alumnes entre els diferents personatges,
i els efectes especials).
Part dels decorats els vàrem aprofitar del pessebre vivent del
primer trimestre, i uns altres els vàrem realitzar amb l'ajuda
d'alguns alumnes, durant estones que anàvem trobant. Fins i tot
alguns alumnes d'Educació Infantil van portar animals de granja
per ambientar decorats...
Ha estat una experiència molt enriquidora donada la col·laboració
que hi ha hagut entre alumnes, mestres i pares/mares de l'escola.
|