Endevina!
índex
Jordi Xiberta , CEIP Pompeu Fabra, Angles
Nivell educatiu: CI Ed.Primària
Camps: fotografia, imatge fixa, llenguatge audiovisual, publicació en WEB
Àrees relacionades: Llengua, Eix transversal
Programari: Paint Shop Pro, Dreamweaver
Maquinari: càmera de fotografiar, ordinador, canó de vídeo
Entorn: Atenció a la diversitat, Taller

L'experiència "endevina" s'ha generat a l'entorn d'un dels sis tallers que hem dut a terme aquest any per treballar l'atenció a la diversitat: cuina, jocs, jardineria, construcció d'instruments musicals, cosir i imatge.

Els objectius principal del taller han estat introduir els alumnes a la diferenciació entre imatge i realitat i conèixer el funcionament bàsic de la càmera de fotografia digital. A l'escola disposem d'una maleta amb 8 càmeres de fotografiar per fer treballs amb els alumnes.

Com a pràctica, s'ha après a enquadrar i s'ha fet un treball de plans i punts de vista. A partir d'una plantilla feta amb Dreamweaver, els alumnes fan dues fotografies del mateix company amb dos punts de vista diferents. Amb Paint Shop Pro s'ha fet la reducció de tamany i s'ha escrit el nom de cadascú. El treball d'elaboració de la pàgina WEB final l'ha fet el mestre.
Aquesta experiència està relacionada amb el nostre projecte d'educació en comunicació audiovisual.

Centre de Recursos Pedagògics de la Selva I, abril de 2007