Explorem el cinema
índex
Jordi Xiberta , Col.legi Pompeu Fabra, Anglès
Nivell educatiu: CI Ed.Primària
Camps: fotografia, imatge fixa, imatge en moviment, imatge seqüenciada, llenguatge audiovisual, so, vídeo, coneixements bàsics
Àrees relacionades: Llengua, Educació visual i plàstica, Eix transversal
Programari: Windows Movie Maker, Audacity
Maquinari: altaveus, càmera de fotografiar, càmera de vídeo, ordinador
Entorn: Taller, Sisena hora
 

Al Cicle Inicial, dins el taller imatge i so d'aquest 2007/08, hem programat, durant set sessions seguides, dues hores setmanals amb els alumnes de 1r i 2n barrejats, amb l'objectiu d'experimentar amb les imatges en moviment i demostar que estan composades per imatges fixes seqüenciades. Les activitats han estat:

  • Activitats diverses de lectura d'imatges
  • Producció de fotografies
  • Elaboració de diversos vídeos

OBJECTIUS CURRICULARS

  • Treballar el guió per redactar una narració.
  • Elaborar un projecte de producció d'un reportatge fotogràfic.
  • Experimentar les diferents fases del projecte (definició de la idea, elaboració del guió, elecció del lloc per a fer el reportatge fotogràfic, localització de disfresses i atrezzo necessaris...)
  • Fomentar el treball cooperatiu.
  • Fomentar la col·laboració entre els alumnes de diferents classes.
  • Potenciar la creativitat.

OBJECTIUS TIC

  • Diferenciar entre imatge i realitat.
  • Descobrir la imatge com a llenguatge.
  • Realitzar una narració amb imatges seqüenciades.
  • Descobrir les imatges en moviment a partir de la imatge fixa.
  • Observar la relació que s'estableix entre imatge i so.
  • Conèixer el funcionament de la màquina de fotografiar digital.
  • Saber capturar imatges
  • Practicar amb els enquadraments, les planificacions i els punts de vista per observar les diferents possibilitats de representar la realitat.
  • Saber utilitzar els programes de visualització i retoc d'imatges.
  • Experimentar amb un programa d'edició de vídeo, el Windows Movie Maker.
  • Conèixer l'ús d'un programa d'edició de so, l'Audacity.
  • Comprendre la necessitat de desar i recuperar documents.

VALORACIÓ

Ha estat una activitat molt engrescadora, en la qual els nens han après a fer fotografies, han entès que la fotografia és un llenguatge, i han quedat molt satisfets amb la producció del seu primer vídeo.

 
 
Centre de Recursos Pedagògics de la Selva I, maig de 2008