Explorem
el cinema |
índex
|
|
Jordi
Xiberta ,
Col.legi Pompeu Fabra,
Anglès |
Nivell
educatiu: CI Ed.Primària |
Camps:
fotografia, imatge fixa, imatge en moviment, imatge seqüenciada,
llenguatge audiovisual, so, vídeo, coneixements bàsics |
Àrees
relacionades: Llengua, Educació visual i plàstica,
Eix transversal |
Programari:
Windows Movie Maker, Audacity |
Maquinari:
altaveus, càmera de fotografiar, càmera de vídeo,
ordinador |
Entorn:
Taller, Sisena hora |
|
Al
Cicle Inicial, dins el taller imatge i so d'aquest 2007/08, hem
programat, durant set sessions seguides, dues hores setmanals amb els
alumnes de 1r i 2n barrejats, amb l'objectiu d'experimentar amb les imatges
en moviment i demostar que estan composades per imatges fixes seqüenciades.
Les activitats han estat:
- Activitats diverses
de lectura d'imatges
- Producció
de fotografies
- Elaboració
de diversos vídeos
OBJECTIUS CURRICULARS
- Treballar el guió
per redactar una narració.
- Elaborar un projecte
de producció d'un reportatge fotogràfic.
- Experimentar les
diferents fases del projecte (definició de la idea, elaboració
del guió, elecció del lloc per a fer el reportatge fotogràfic,
localització de disfresses i atrezzo necessaris...)
- Fomentar el treball
cooperatiu.
- Fomentar la col·laboració
entre els alumnes de diferents classes.
- Potenciar la creativitat.
OBJECTIUS TIC
- Diferenciar entre
imatge i realitat.
- Descobrir la imatge
com a llenguatge.
- Realitzar una narració
amb imatges seqüenciades.
- Descobrir les imatges
en moviment a partir de la imatge fixa.
- Observar la relació
que s'estableix entre imatge i so.
- Conèixer
el funcionament de la màquina de fotografiar digital.
- Saber capturar
imatges
- Practicar amb els
enquadraments, les planificacions i els punts de vista per observar
les diferents possibilitats de representar la realitat.
- Saber utilitzar
els programes de visualització i retoc d'imatges.
- Experimentar amb
un programa d'edició de vídeo, el Windows Movie Maker.
- Conèixer
l'ús d'un programa d'edició de so, l'Audacity.
- Comprendre la necessitat
de desar i recuperar documents.
VALORACIÓ
Ha estat una activitat
molt engrescadora, en la qual els nens han après a fer fotografies,
han entès que la fotografia és un llenguatge, i han quedat
molt satisfets amb la producció del seu primer vídeo.
|