tria la mida de la font: font petita font mitjana font gran

 

La lectura: font de plaer i de coneixement

PROPOSTES DIDÀCTIQUES

  • 10 anys de vida, 10 anys de projectes. Unitat didàctica per commemorar el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil (2012), elaborada per Beatriu Tortosa i Rosa Mengual a partir de la lectura de textos de Pasqual Alapont, Mercè Viana, Anna Ballester i Pep Castellano (Educació primària).
  • 50 lectures. Document elaborat pel grup de treball de l'A.M. Rosa Sensat "Lectura: pressió o passió", coordinat per Jaume Centelles i Josep Francesc Delgado (Educació infantil, primària i secundària).

  • Au, llegim! Guies per a la lectura activa de llibres en llengua catalana de l'edu-365.com (Educació primària).

  • Biblionet. Guia interactiva de literatura catalana per a alumnes de secundària elaborada per Lluís Rius (Educació secundària).
  • Callejeros literarios. Projecte col·laboratiu en llengua castellana que consisteix en la creació d'una guia que permeti realitzar una passejada literària pels carrers del poble o ciutat de l'alumnat.
  • Cistella de rovellons. 43 llibres de literatura juvenil de Josep Vallverdú. Treball fet per un grup de docents de Lleida en reconeixement explícit a la tasca literària de Josep Vallverdú. Conté suggeriments didàctics sobre les obres.
  • ¿Cómo dar sentido a la lectura del Quijote en secundaria?. Una propuesta para leer a los clásicos. Proposta de lectura dramatitzada de textos del Quijote que van dur a terme alumnes i professors de l'IES Iturralde de Madrid.
  • El contador d'històries. Unitat didàctica per commemorar el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil (2008), elaborada per Anna Ballester a partir de la lectura del conte de Teresa Broseta (Educació primària).
  • El fill del sabater. Unitat didàctica per commemorar el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil (2007), elaborada per Anna Ballester a partir de la lectura del conte d'Enric Lluch (Educació primària).
  • El gust per la lectura. Dossiers didàctics de les lectures proposades al seminari «El gust per la lectura» (Educació primària i secundària).
  • El Periòdico a l'escola. Activitat promoguda per El Periòdico de Catalunya, dirigida a tots els centres de secundària de Catalunya que permet conèixer de més a prop la professió de periodista i tot el que comporta l'elaboració d'un diari (Educació secundària).
  • Els entra-i-surts de Brossa. Poemes d'aquest autor amb interaccions per jugar i aprendre (Educació secundària).
  • Entra al món de Coraline. Projecte col·laboratiu, al voltant de competències transversals, adreçat a l'alumnat de cicle superior de primària i 1r i 2n de secundària.
  • Entrena't per llegir. Projecte d'entrenament lector per treballar individualment des de casa o des de l'escola atenent als diferents ritmes d'aprenentatge (edu-365.com).
  • Fondo lector. És un programa de desenvolupament de la lectura comprensiva dirigit a l'alumnat que es troba en ple procés de l'aprenentatge lector (Educació primària).

  • Guies de lectura. Propostes d'activitats d'obres dels autors i autores que formen part dels Itineraris de Lectura que promou la Institució de les Lletres Catalanes (Educació infantil, primària i secundària).
  • Guies del pla lector. Propostes d'activitats d'algunes lectures del catàleg de l'editorial La Galera (Educació primària i secundària).

  • La literatura, més que llibres. Espai web pensat per servir de suport a les classes de literatura de 3r i 4t d’ESO, elaborat per Maria del Mar Garcia Vilanova (Educació secundària).
  • La paret de les auques. Espai d'Internet de l'IES Pius Font i Quer de Manresa dedicat a les auques sobre diferents autors o temes de Llengua i Literatura Catalana (Educació primària i secundària).
  • La revolta de Fort Pistraus. Edició digital de la novel·la de Miquel Ribas Figueras, adreçada al públic juvenil. Té una periodicitat mensual i és distribució lliure.
  • La xiqueta de les històries. Unitat didàctica per commemorar el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil (2009), elaborada per Anna Ballester a partir de la lectura del conte de Francesc Gisbert (Educació primària).
  • Lectura. Recursos educatius sobre competència lectora recollits per l'Instituto de Tecnologías Educativas del Ministerio de Educación (Educació infantil, primària i secundària).
  • Lectoescritura Adaptada (LEA). Conjunt de vint-i-tres aplicacions multimèdia, elaborades per Juan García Moreno, destinades a facilitar l'aprenentatge, semidirigit i/o autònom, de les competències lectores bàsiques en llengua castellana (Educació infantil, primària i secundària).
  • Leer la interculturalidad. Proposta que estableix connexions entre la interculturalitat, la literatura i l’educació literària, elaborada pel Grupo de Investigación Lazarillo en col·laboració amb la Consejería de Educación del Gobierno de Cantabria (Educació secundària).
  • Llegim tradició, fem cultura. Unitat didàctica per commemorar el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil (2011), elaborada per Josep A. Fluixà i Rosa Mengual a partir de la lectura de dos poemes d’elogi a la lectura i la literatura de Fina Girbés i M. Dolors Pellicer (2n i 3r cicle d’Educació primària i 1r cicle d’Educació secundària).
  • Llegir per a il·luminar la imaginació. Unitat didàctica per commemorar el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil (2010), elaborada per Anna Ballester, Josep Antoni Fluixà, Enric Lluch i Rosa Mengual a partir de la lectura de l’elogi d’Agustín Fernández Paz (Educació primària).
  • Llegir per escriure. Quinze propostes per a educació primària per ajudar els infants en el seu procés com a escriptors, fruit del treball del grup «La lectura: passió o pressió?» durant el curs 2009-2010.
  • Materials per a la lectura. Propostes per incentivar el gust per la lectura fetes per l'editorial Barcanova (Educació infantil, primària i secundària).
  • Propostes de lectures. Recomanades al web edu-365.com (Educació secundària).
  • Què llegeixes? Producció de la Institució de les Lletres Catalanes del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació que té com a objectiu la creació d'un espai de trobada i comunicació entre lectors.

  • Receptes d’animació lectora. Consells per a despertar el gust per la lectura, criteris per a escollir un bon llibre, com organitzar els llibres a casa...
  • ¡Voy a leer! Guies per a la lectura activa de llibres en llengua castellana de l'edu-365.com (Educació primària).

  • Xim i Xesca. Programa d'animació a la lectura que mesura la comprensió lectora dels nens i nenes de 6 a 12 anys.