Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000

Títol: Organització dels centres educatius: models d'organització i funcionament dels cicles de les etapes d'educació infantil i primària. Escola 3/12
Autoria: Concepció Lladó i Subiñà
Modalitat: A: curs escolar sencer
Característiques: El treball inclou una reflexió sobre els principis i planejaments que són la base del sistema vigent al nostre país i de les opcions que s’han prés amb relació al Currículum i el seu desenvolupament i concreció. Cal destacar  que aquesta reflexió constitueix el referent fonamental en el desenvolupament del treball.
Orientació del treball: Es presenta i descriu una proposta d’organització dels cicles educatius, que inclou  els elements determinants que s’han seleccionat per a l’estudi de models organitzatius. En aquesta descripció també es tracten els possibles criteris a aplicar en un procés de presa de decisions respecte dels elements determinants en un model organitzatiu.
Temes i/o Identificadors: Organització i gestió.
Destinataris: Educació Infantil i Primària.
Resum: El treball fa un estudi de models organitzatius de cicles en diversos àmbits:
- Països d’Europa que han fonamentat el seu sistema educatiu en uns principis similars al nostre i que també han estructurat les etapes en cicles educatius.
- Experiències i aplicacions realitzades a escoles de Catalunya.
En tots els casos s’analitzen estudis, experiències descrites i d’altres ni descrites, però que formen part de pràctiques més o menys esteses.