Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000

Títol: El relat dins de l'aula
Autoria: Carme València Lucas
Modalitat: B3: mitja jornada durant un curs escolar sencer
Característiques: Memòria que conté uns plantejaments teòrics que són el resultat de l'encaminament de la metodologia cap al terreny de la pedagogia; així com també activitats d'aula i produccions de l'alumnat.
Orientació del treball: És una investigació que s'adapta perfectament a la recerca de noves línies de concretització que ens vagin portant tant al segon nivell de concreció a les escoles d'idiomes, com al tercer nivell de concreció a l'aula.
Temes i/o Identificadors: Llengües estrangeres; mitjans àudio-visulas, dimensió europea.
Destinataris: EOI
Resum: El projecte tracta de desplegar a l'aula activitats i estratègies d'aprenentatge que siguin el resultat de "Converses" entre les constel·lacions imaginàries dels alumnes, i de la  professora. D'aquesta manera, es pretén tocar al centre de les estructures imaginàries de l'alumnat, arrossegant-lo cap a l'expressió en la llengua objecte de l'aprenentatge. Així mateix, l'aula és considerada com a espai d'intercanvi de vivències tant estructurals com més concretes, i el "relat" imaginal de cadascú de nosaltres serà l'element bàsic de la pedagogia emprada.