Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000

Títol: Anàlisi del fracàs escolar al final de l'ensenyament obligatori en l'àmbit de la Unió Europea. Reflexions sobre l'ESO
Autoria: Dolors Sanahuja i Torres
Modalitat: A: curs escolar sencer
Característiques: Memòria de 72 pàgines.
Orientació del treball: Anàlisi de la política educativa en el marc de la Unió Europea i en els diferents Estats que integren aquesta unió.
Temes i/o Identificadors: Dimensió europea.
Destinataris: Educació Secundària Obligatòria.
Resum:  El curs 1999-2000 varen acabar, de forma generalitzada, les primeres promocions d'alumnes de secundària obligatòria, del nou batxillerat i dels cicles formatius; finalitzant així el llarg procés d'implantació del nou sistema educatiu. La polèmica que el nou sistema ha despertat i desperta encara, les passions i discussions que motiva, ens porta a considerar la necessitat de mirar més enllà de casa nostra i intentar esbrinar si la nostra realitat és tan “diferent” o si respon més a una realitat compartida. Creiem que aprofundir en la realitat educativa de la secundària obligatòria dels països circumdants amb els quals col·laborem com a membres integrants de la Unió Europea, pot ser-nos útil a molts dels professionals inquiets i preocupats per la problemàtica quotidiana que implica la nostra feina; per això volem contribuir al debat a partir d’analitzar i avaluar els sistemes educatius i les estratègies que s’empren per tal de fer front al “fracàs escolar”. Igualment ens interessa veure el grau de coincidència de les propostes i/o alternatives.