Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000

Títol: Estratègies i recursos per adquirir una cultura científica al batxillerat
Autoria: Eulàlia Albadalejo Marcet
Modalitat: A: curs escolar sencer
Característiques: La guia de l´alumne conté 145 pàgines, dividida en 13 unitats temàtiques i un seguit de lectures seleccionades, cadascuna amb les corresponents activitats i qüestions.
La guia del professor conté 40 pàgines amb sugerències sobre la utilització dels recursos recomenats, el nivell i tipus d´alumnat a qui es pot dirigir. També hi apareix una amplia bibliogràfia i un concret recull d´aplicacions.
S´adjunten dos annexos amb una selecció d´aproximadament 130 textos per treballar amb els alumnes, dels quals uns 70 tenen les seves corresponents activitats.
Orientació del treball: Material per ser utilitzat pels professors suministrant-lis recursos per la seva labor docent i/ o pels alumnes a l´aula
Temes i/o Identificadors: Ciència i alimentació, cuina i química, esport i ciència, física i técniques de diferents esports, aliments i medicaments de noves generació, drogues i medicines, técniques de cocció, dietes, salut i estètica, ciència-tecnologia -societat.
Destinataris: Ensenyants, Batxillerat científic, tecnològic i ciències de la salut i en diversos temes també ciències socials.
Resum: El projecte és una proposta d´aplicació dels principis físics i químics al nostre entorn.
Va destinat a alumnes de batxillerat científic i en alguns casos també ciències socials i als professors d´aquest nivell, oferint-los diferents recursos i estratègies els quals poden adaptar al seu propi disseny curricular, així com per tractar la diversitat, degut als diferents tipus d´activitats elaborats.
El treball s´ha concretat en:
- Una selecció de continguts conceptuals dins del camp de la fìsica i química en els àmbits de cuina i alimentació, salut i medicaments i esport materialitzats en les unitats:
Nutrició i dietes
Higiene i tecnologia alimentaria
Principis físics i químics a les receptes de cuina
Processos i tècniques de cocció
Salut i malalties
Drogues i medicines
Els medicaments allà on es necessiten
Els medicaments de la farmaciola
Salut o estètica
Biotecnologia: aliments i medicaments de nova generació
Esport i ciència
Les tècniques de diversos esports
Jocs de pilota

-La utilització de les possibiltats didàctiques que ens ofereixen: articles de diaris i revistes, noticies curtes,anuncis, llibres i revistes de divulgació científica, prospectes i etiquetes, projectes CTS. Tot això s´ha concretat en una amplia selecció de textos relacionats amb les unitats anteriors i les seves corresponents activitats
També s´ha elaborat una guia de professor.