Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000

Títol: L'educació en valors i els eixos transversals des de l'àrea de llengua i literatura. Elaboració de material didàctic
Autoria: Eugènia Bofill Malagarriga
Modalitat: A: curs escolar sencer
Característiques: El treball consta de vint unitats didàctiques que fan servir com a instrument principal la lectura de fragments narratius amb la intenció d’aconseguir a través d’ells, l’aprofundiment en les habilitats cognitives, el descobriment dels dilemes morals i l’aplicació de les habilitats socials.
Orientació del treball: Aquest projecte parteix de l’experiència positiva dels cursos de Competència Social i de la necessitat de treballar valors amb els alumnes de l’ESO des de l’àrea de llengua catalana.
Temes i/o Identificadors: Llengua i literatura catalanes, educació en valors.
Destinataris: Educació Secundària Obligatòria.
Resum: Els textos d’autors com Q. Monzó, J. Gardner, M. Aritzeta, M. Rodoreda fins a un total de 17 diferents  faciliten l’enriquiment personal millorant  les habilitats de lectura, l’expressió oral  i aspectes de la competència lingüística que permeten completar el projecte curricular de l’àrea de llengua i literatura catalanes.
L’objectiu principal de les unitats didàctiques és el  treball en valors, és per això que els textos s’han triat recollint cadascun dels eixos transversals (interculturalitat, educació per la salut, pau, igualtat de sexes, ambiental i educació vial) i els possibles valors que volem fomentar entre els alumnes.
A la vegada plantegen conflictes quotidians que permeten al professorat la discussió de dilemes morals tot utilitzant la metodologia dels cursos de Competència Social
El desenvolupament de la personalitat moral el volem aconseguir amb les reflexions i el diàleg de grup, que fomenten els textos i les activitats, amb l’objectiu final de promoure una millora en l’autoestima, l’autoconeixement i  la convivència diària amb els companys.