Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000
![]() |
Títol: | L'educació en valors i els eixos transversals des de l'àrea de llengua i literatura. Elaboració de material didàctic |
Autoria: | Eugènia Bofill Malagarriga |
Modalitat: | A: curs escolar sencer |
Característiques: | El treball consta de vint unitats didàctiques que fan servir com a instrument principal la lectura de fragments narratius amb la intenció d’aconseguir a través d’ells, l’aprofundiment en les habilitats cognitives, el descobriment dels dilemes morals i l’aplicació de les habilitats socials. |
Orientació del treball: | Aquest projecte parteix de l’experiència positiva dels cursos de Competència Social i de la necessitat de treballar valors amb els alumnes de l’ESO des de l’àrea de llengua catalana. |
Temes i/o Identificadors: | Llengua i literatura catalanes, educació en valors. |
Destinataris: | Educació Secundària Obligatòria. |
Resum: | Els
textos d’autors com Q. Monzó, J. Gardner, M. Aritzeta, M. Rodoreda
fins a un total de 17 diferents faciliten l’enriquiment personal
millorant les habilitats de lectura, l’expressió oral
i aspectes de la competència lingüística que permeten
completar el projecte curricular de l’àrea de llengua i literatura
catalanes.
L’objectiu principal de les unitats didàctiques és el treball en valors, és per això que els textos s’han triat recollint cadascun dels eixos transversals (interculturalitat, educació per la salut, pau, igualtat de sexes, ambiental i educació vial) i els possibles valors que volem fomentar entre els alumnes. A la vegada plantegen conflictes quotidians que permeten al professorat la discussió de dilemes morals tot utilitzant la metodologia dels cursos de Competència Social El desenvolupament de la personalitat moral el volem aconseguir amb les reflexions i el diàleg de grup, que fomenten els textos i les activitats, amb l’objectiu final de promoure una millora en l’autoestima, l’autoconeixement i la convivència diària amb els companys. |