Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000
![]() |
Títol: | Estratègies d’intervenció en les habilitats bàsiques per a facilitar la transició de l’alumnat de Primària al primer Cicle de l’ESO |
Autoria: | Glòria Valls Giralt |
Modalitat: | A: curs escolar sencer |
Característiques: | La metodologia proposada per a la realització del treball es basa en la recerca-acció. El fet de partir d’un diagnòstic realitzat en els diversos centres, en quan a les exigències, la importància i valoració que els professors fan respecte a les habilitats bàsiques que l’alumnat ha d’adquirir i la intenció d’implicar-los en la planificació, actuació, observació i reflexió del treball realitzat per tal d’avançar en l’eficàcia de la pròpia pràctica i buscar alternatives de millora en quan a la intervenció educativa, encaixa dins dels paràmetres de la recerca-acció. |
Orientació del treball: | 1-
Un projecte de coordinació quantitatiu i qualitatiu entre CEIP i
IES basat en el treball dels professors i tutors.
2- Facilitar l’aproximació del diagnòstic en relació dels punts forts i febles en la transició de primària i secundària a Sabadell i concretament a l’IES Escola Industrial. |
Temes i/o Identificadors: | Educació en la diversitat; organització i gestió. |
Destinataris: | Educació Primària i Secundària Obligatòria. |
Resum: | El
treball analitza els diferents centres educatius triats i estableix una
acció concertada en relació als objectius següents:
1.- Facilitar la transició de primària a secundària, establint criteris comuns entre els centres respecte als aprenentatges d’habilitats bàsiques. 2.- Reduir l’estat d’angoixa i ansietat detectats en l’alumnat, mitjançant l’adquisició d’habilitats socials, d’aprenentatge i de control del temps. 3.-Afavorir criteris d’acció conjunta que evidenciïn les dificultats d’orientació o desconcert que manifesten els nous alumnes arribats a l’IES, davant els canvis organitzatius institucionals, la tria de crèdits variables... 4.- Possibilitar la coordinació dels diferents professionals per tal d’apropar i transformar cultures en quan a la metodologia i procediments en l’adquisició d’habilitats bàsiques. 5.- Avaluar els punts forts i febles de l’actual pla d’acollida de l’IES Escola Industrial de Sabadell (Vallès Occidental). 6.- Transmetre progressivament la cultura de col·laboració a la resta dels professionals dels diferents centres. |