Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000

Títol: Del biologisme a una educació sexoafectiva basada en l'entorn cultural
Autoria: Isidre Marías Benito
Modalitat: A: curs escolar sencer
Característiques: Són 113 pàgines amb 8 annexos, més 129 de resultats estadístics (Annex 9 i 10)  amb bibliografia.
Orientació del treball: És una treball d'avaluació d'un material per a l'aula i per a sessions amb pares i mares.
Temes i/o Identificadors: Sexualitat, afectivitat, prevenció de riscos, educació per a la salut, educació sexual, SIDA, tutoria, crèdit variable, escola de pares, col·laboració amb serveis socio-sanitaris, sanitat, deontologia professional, enquestes.
Destinataris: Nivell educatiu de l'ESO (Primer i Segon cicle).
Resum: Es tracta d'un treball d'avaluació del programa d'Educació Sexual i Afectiva que s'està utilitzant a l'IES Angeleta Ferrer i Sensat de Sant Cugat del Vallès. Es proporciona, a part de la validació, una proposta per a la inclusió de l'Educació Sexual i Afectiva a l'ESO, una proposta per a tutoria en el Primer Cicle i una per a un crèdit variable en el Segon Cicle. S'ofereixen també unes consideracions deontològiques sobre la forma d'impartir aquesta matèria, així com un model de col·laboració amb els serveis socials i sanitaris de l'entorn del centre docent. També unes reflexions i un model per a fer intervencions amb pares i mares.