Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000
![]() |
Títol: | En Terra Estranya. Una Didàctica de Comunicació per a la Interculturalitat |
Autoria: | J. Luis González Yuste |
Modalitat: | A: curs escolar sencer |
Característiques: | Es
presenta en tres volums:
-Volum I: -Un estudi sobre el racisme, la immigració, els mitjans de comunicació i les diverses propostes educatives. Consta de 53 pàgines -La recerca, amb 192 pàgines, bibliografia, gràfics i un annex amb les notícies dels diaris de l’anàlisi. -Volum II: -Material didàctic que té 77 pàgines amb activitats de comprensió, recursos, activitats complementàries, il·lustracions i bibliografia. -Volum III: -Material didàctic en castellà. |
Orientació del treball: | Estudi, treball de recerca i material didàctic per a l’aula. |
Temes i/o Identificadors: | Interculturalitat; estereotips; exclusió; discriminació; solidaritat; diversitat cultural; premsa, xenofòbia; emigració; immigració; racisme; anàlisi de contingut; comunicació àudio-visual; educació en comunicació; mitjans de comunicació; materials didàctics; didàctica; educació antiracista; investigació educativa; integració; estratègies educatives. |
Destinataris: | Ensenyants;
Educació Secundària Obligatòria; Ensenyaments Secundaris
Postobligatoris. |
Resum: | Aquest
treball desenvolupa un projecte educatiu per als mitjans de comunicació
i per la interculturalitat. Es realitza un estudi sobre el racisme, la
immigració, els mitjans de comunicació i les diverses propostes
educatives. Es complementa amb un treball de recerca sobre els continguts
sobre la immigració i el racisme en la premsa. I es concreta en
l’aportació de materials didàctics sobre el racisme, la immigració
i el tractament de la informació.
Des d’aquest estudi, treball de recerca i materials didàctics, proposem introduir a l’ensenyament: - Per una banda, una educació per a la interculturalitat –des d’una perspectiva antiracista- que qüestioni tant la desigualtat estructural com el concepte de diferència cultural entesa des d’una perspectiva estàtica i tancada. - Per l’altra, una educació per als mitjans de comunicació –amb la incorporació de l’ús de les noves tecnologies- pel desenvolupament d’una lectura crítica dels mitjans i la creació de missatges a partir dels propis mitjans. L’objectiu últim es consolidar un coneixement crític pel desenvolupament d’una societat intercultural i un model educatiu antiracista. |