Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000



 
Memòria del treball en format AcroRead 

 
Títol: En Terra Estranya. Una Didàctica de Comunicació per a la Interculturalitat
Autoria: J. Luis González Yuste
Modalitat: A: curs escolar sencer
Característiques: Es presenta en tres volums: 
-Volum I:
-Un estudi sobre el racisme, la immigració, els mitjans de comunicació i les diverses propostes educatives. Consta de 53 pàgines
-La recerca, amb 192 pàgines, bibliografia, gràfics i un annex amb les notícies dels diaris de l’anàlisi.
-Volum II:
-Material didàctic que té 77 pàgines amb activitats de comprensió, recursos, activitats complementàries, il·lustracions i bibliografia. 
-Volum III:
-Material didàctic en castellà.
Orientació del treball: Estudi, treball de recerca i material didàctic per a l’aula.
Temes i/o Identificadors: Interculturalitat; estereotips; exclusió; discriminació; solidaritat; diversitat cultural; premsa, xenofòbia; emigració; immigració; racisme; anàlisi de contingut; comunicació àudio-visual; educació en comunicació; mitjans de comunicació; materials didàctics; didàctica; educació antiracista; investigació educativa; integració; estratègies educatives.
Destinataris: Ensenyants; Educació Secundària Obligatòria; Ensenyaments Secundaris 
Postobligatoris.
Resum: Aquest treball desenvolupa un projecte educatiu per als mitjans de comunicació i per la interculturalitat. Es realitza un estudi sobre el racisme, la immigració, els mitjans de comunicació i les diverses propostes educatives. Es complementa amb un treball de recerca sobre els continguts sobre la immigració i el racisme en la premsa. I es concreta en l’aportació de materials didàctics sobre el racisme, la immigració i el tractament de la informació.
Des d’aquest estudi, treball de recerca i materials didàctics, proposem introduir a l’ensenyament:

- Per una banda, una educació per a la interculturalitat –des d’una perspectiva antiracista- que qüestioni tant la desigualtat estructural com el concepte de diferència cultural entesa des d’una perspectiva estàtica i tancada.

- Per l’altra, una educació per als mitjans de comunicació –amb la incorporació de l’ús de les noves tecnologies- pel desenvolupament d’una lectura crítica dels mitjans i la creació de missatges a partir dels propis mitjans.

L’objectiu últim es consolidar un coneixement crític pel desenvolupament d’una societat intercultural i un model educatiu antiracista.