Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000
![]() |
Títol: | Implicacions psicopedagògiques en el traspàs de primària a secundària |
Autoria: | Maria Alonso Bonals |
Modalitat: | B3: mitja jornada durant un curs escolar |
Característiques: | El treball consta de 82 pàgines amb bibliografia i un annex integrat dins de la memòria i es presenta amb un dossier separats un segon document amb el recull de set annexos més. |
Orientació del treball: | Treball d’investigació |
Temes i/o Identificadors: | Anàlisi de la realitat dels centres en el moment de traspàs dels alumnes de primària/secundària determinada; metodologies,cultures i formació diferenciada entre els professors de les dues etapes; psicologia dels adolescents; organització d’una zona educativa; models d’atenció a la diversitat en un centre de primària i secundària; coordinació entre centres de primària i secundària; anàlisi de documents i protocols de taspàs; identificació dels alumnes que mantenen variacions significatives; resolució de conflictes; la mediació com a sistema de gestió de conflictes. |
Destinataris: | Docents de primària i secundària. |
Resum: | La
memòria descriu les successives fases d’un treball de camp sobre
la necessitat de coordinar-se i de trobar un espai comú entre el
IES i els centres de Primària que formen part de la seva àrea
d’ influència.
El treball s’ha dut a terme a través de la coordinació sistemàtica dels professors tutors de 6è de primària i dels tutors de 1r d’ESO, la recollida dels documents elaborats en els diferents centres, i l’anàlisi de les dades més significatives, referents al tractament i atenció a la diversitat. Donat que els temes referents a les necessitats educatives són molt amplis, m’he centrat en els aspectes que en aquest moment preocupen més als centres, ja que en la pròpia evolució social, ens presenta situacions diferents i que en molts moments ens desborden, com la immigració, interculturalitat i el grau de conflictivitat que presenten els centres actuals. A mesura que anem avançant en aquest camí, els docents podrem prevenir i planificar millor i seran els mateixos equips de treball els que reflexionin sobre la importància de conèixer i de treballar conjuntament, per tal de poder garantir un itinerari continu en tot l’ensenyament obligatori per a tothom i anar descobrint la necessitat de la definició d’un sistema graduat que garanteixi la transició de tots els escolars que ha d’homogeneïtzat els centres i establir continuïtat entre els nivells. |