Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000
![]() |
Títol: | L’avaluació psicopedagògica de les necessitats educatives especials dels alumnes: recerca sobre procediments i instruments |
Autoria: | Marta Quer Domingo |
Modalitat: | A: curs escolar sencer |
Característiques: | Els
objectius del projecte són:
- Valorar la pertinència d’algunes proves psicològiques per avaluar les necessitats dels alumnes, atès que en alguns casos poden ser útils, i elaborar orientacions per al seu ús. - Identificar la validesa actual de les proves d’avaluació curricular existents (tant les publicades com les d’ús intern construïdes pels psicopedagogs) i elaborar orientacions per al seu ús, així com criteris per a confeccionar proves ajustades als currículums de les diferents etapes; eventualment, construir proves de les àrees instrumentals de les etapes d’Educació Primària i d’Educació Secundària. - Determinar criteris per l’elaboració de nous instruments (protocols d’observació, qüestionaris, pautes d’entrevista, pautes de revisió de treballs dels alumnes, etc.), i, en la mesura del possible, elaborar-los. |
Orientació del treball: | Una
de les tasques que han de realitzar els psicopedagogs dels EAP és
determinar, a través d’un procés d’avaluació psicològica,
les necessitats educatives que presenten els alumnes. I en conseqüència
determinar l’ajut (grau i tipus) que els hi cal per tal de seguir l’escolarització.
Aquesta pràctica configura una part important del temps de dedicació d’un professional de l’EAP, tant pel que fa a l’atenció directa als centres, com a l’elaboració dels dictàmens d’escolarització. |
Temes i/o Identificadors: | Educació en la diversitat. |
Destinataris: | Educació infantil i primària; Educació Secundària Obligatòria. |
Resum: | El
treball integra:
- Confeccionar una Guia per
a l’avaluació psicopedagògica dels alumnes amb necessitats
educatives especials que incorpora:
|