Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000
![]() |
Títol: | Anàlisi dels projectes que realitzen les U.A.C. dels centres d'educació secundària, pel que fa al tractament de la llengua catalana. |
Autoria: | Núria Alberdi Burriel |
Modalitat: | A: curs escolar sencer |
Característiques: | Aquest
treball conté, d'una banda, la memòria de l'estudi desenvolupat,
de 109 pàgines, que descriu i analitza les Unitats d'Adaptació
Curricular dels dos instituts estudiats i d'alguns centres més,
així com una reflexió i una programació general prèvia
a l'elaboració dels materials que es presenten als annexos.
D'altra banda, s'annexa el Projecte Fem de periodistes, un material per treballar la llengua catalana a la U.A.C. Es tracta d'un dossier de 120 pàgines que descriu el projecte, en detalla els objectius, la metodologia i les eines d'avaluació, i n'afegeix algunes orientacions didàctiques; el qual va acompanyat d'una carpeta que conté 42 fitxes de treball adreçades a l'alumnat, que permeten desenvolupar-lo simultàniament a diferents nivells. |
Orientació del treball: | Material per a ser utilitzat a l'aula, a la U.A.C. Assignatura de llengua catalana. |
Temes i/o Identificadors: | Català; ensenyament; diversitat; lectura de la imatge; mitjans de comunicació; premsa; projecte; ràdio; televisió; tractament de la diversitat; treball per projectes; UAC; Unitats d'Adaptació Curricular. |
Destinataris: | Ensenyants; Educació Secundària Obligatòria. |
Resum: | El treball consisteix en descriure i analitzar la situació i el tractament de la llengua catalana a dues U.A.C. de l'àrea metropolitana de la ciutat de Barcelona (IES VERDAGUER, a Barcelona, concretament Ciutat Vella, i IES JOAN MIRÓ de L'Hospitalet, al barri de Bellvitge), per tal d'establir relacions i contrastos sobre les diverses maneres d'encarar el tema a partir de realitats aparentment diferents, però potser no gaire allunyades. Es tracta d'identificar els referents teòrics i establir-hi una sistematització tant dels objetius i els continguts com de les metodologies i les activitats realitzades, per tal d'aconseguir un marc coherent que ens permeti definir satisfactòriament les estratègies i els elements en què es basa l'avaluació. |