Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | “TRES,SIS,NOU”:
organització de l’aula amb alumnes de diferents nivells
d’aprenentatge |
Autoria: | Núria Carazo Torres |
Modalitat: | B2: cinc mesos |
Característiques: | El
treball vol ser un ajut a tots els professionals que treballen amb classes
conflictives amb problemes familiars i afectius on es concentren alumnes
amb diferents dificultats i nivells d’aprenentatge.
Es tracta d’analitzar els continguts i objectius del primer, segon i tercer nivell de concreció i adaptar-los al grup-classe, elaborant una sèrie d’activitats graduades (amb tres graus de dificultat), de manera que permeti a l’alumne treballar segons les seves capacitats. |
Orientació del treball: | El treball pretén oferir un llistat de tots els materials existents en l’àrea de Matemàtiques i oferir també diferents formes de flexibilització dels grups i d’organització de l’aula. |
Temes i/o Identificadors: | Matemàtiques i atenció a la diversitat. |
Destinataris: | Educació primària. |
Resum: | Objectius:
- Donar les característiques bàsiques que comporta una actuació dins d’una aula amb diferents nivells d’aprenentatge. - Elaborar un material didàctic específic que permeti treballar els continguts referents a la Matemàtica dins de l’Educació Primària de la manera més pràctica possible. Realització de la seqüenciació de continguts. - Dissenyar activitats d’ensenyament –aprenentatge adequades a cada nivell. - Veure les diferents possibilitats d’organització d’aula; des d’aspectes físics com distribució de mobiliari, ambientació de la classe, etc... fins a aspectes metodològics per tal d’aconseguir una millora en la qualitat d’ensenyament. - Buscar fòrmules d’agrupament d’alumnes dins i fora de l’aula. Trobar formes organitzatives de l’aula quan treballem en el grup-classe. - Conèixer els tipus de dificultats que presenten els alumnes. Només coneixent detalladament els seus desenvolupaments i comprenent on es troba la mancança ens permetrà construir noves activitats i els podrem ajudar a millorar la seva capacitat de treball. - Oferir als ensenyants un ventall de possibilitats en relació al material matemàtic existent al mercat, analitzat i classificat per cicles, per blocs temàtics, graus de dificultat...) - Elaborar material didàctic per atendre a la diversitat dels alumnes |