Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000

Títol: “TRES,SIS,NOU”: organització de l’aula amb alumnes de diferents nivells
d’aprenentatge
Autoria: Núria Carazo Torres
Modalitat: B2: cinc mesos
Característiques: El treball vol ser un ajut a tots els professionals que treballen amb classes conflictives amb problemes familiars i afectius on es concentren alumnes amb diferents dificultats i nivells d’aprenentatge.
Es tracta d’analitzar els continguts i objectius del primer, segon i tercer nivell de concreció i adaptar-los al grup-classe, elaborant una sèrie d’activitats graduades (amb tres graus de dificultat), de manera que permeti a l’alumne treballar segons les seves capacitats.
Orientació del treball: El treball pretén oferir un llistat de tots els materials existents en l’àrea de Matemàtiques i oferir també diferents formes de flexibilització dels grups i d’organització de l’aula.
Temes i/o Identificadors: Matemàtiques i atenció a la diversitat.
Destinataris: Educació primària.
Resum: Objectius:
- Donar les característiques bàsiques que comporta una actuació dins d’una aula amb diferents nivells d’aprenentatge.
- Elaborar un material didàctic específic que permeti treballar els continguts referents a la Matemàtica dins de l’Educació Primària de la manera més pràctica possible. Realització de la seqüenciació de continguts.
- Dissenyar activitats d’ensenyament –aprenentatge adequades a cada nivell.
- Veure les diferents possibilitats d’organització d’aula; des d’aspectes físics com distribució de mobiliari, ambientació de la classe, etc... fins a aspectes metodològics per tal d’aconseguir una millora en la qualitat d’ensenyament.
- Buscar  fòrmules d’agrupament d’alumnes dins i fora de l’aula. Trobar formes organitzatives de l’aula quan treballem en el grup-classe.
- Conèixer els tipus de dificultats que presenten els alumnes. Només coneixent detalladament els seus desenvolupaments i comprenent on es troba la mancança ens permetrà construir noves activitats i els podrem ajudar a millorar la seva capacitat de treball.
- Oferir als ensenyants un ventall de possibilitats en relació al material matemàtic existent al mercat, analitzat i classificat per cicles, per blocs temàtics, graus de dificultat...)
- Elaborar material didàctic per atendre a la diversitat dels alumnes