Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000

Títol: L'elaboració i validació de tasques per a l'avaluació de l'expressió oral
Autoria: Neus Figueras Casanovas
Modalitat: A: curs escolar sencer
Característiques: L'estudi es limita a l'àmbit de l'expressió oral en un nivell determinat (el corresponent al Certificat de Cicle Elemental d'Escola Oficial d'Idiomes) en un idioma: l'anglès.
Orientació del treball: La recerca parteix de la necessitat de comptar amb instruments d'avaluació elaborats amb rigor que avaluin la finalitat principal de l'ensenyament d'idiomes a les EE.OO.II i de l'interès en contribuir a la creació d'una cultura de recerca en avaluació de la competència lingüística comunicativa al nostre país.
Temes i/o Identificadors: Llengües estrangeres.
Destinataris: Escoles Oficials d'Idiomes.
Resum: Els objectius d'aquesta recerca són dos:
1. El primer és  l'estudi de l’avaluació de la competència comunicativa  en llengua anglesa  d’alumnes de nivell intermig mitjançant el que s’anomenen proves d’expressió oral en un context formal, per tal d'analitzar el discurs que s'hi genera i per recollir el màxim d’informació sobre els elements que hi incideixen.
2.  El segon és la proposta d'elaboració d' instruments concrets d'avaluació de l'expressió oral que incorporin els elements que generin el discurs més adequat des d'un punt de vista comunicatiu, amb la voluntat expressa de que aquests instruments puguin contribuir, amb un efecte de rebot positiu, a millorar el procés d'ensenyament-aprenentatge de l'expressió oral en llengües estrangeres.