Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000

Títol: QUÈ ELS FEM LLEGIR? (Les lectures escolars i la interdisciplinarietat, la diversitat, la interculturalitat i la coordinació Primària-Secundària)
Autoria: Pere Martí i Bertran
Modalitat: A: curs escolar sencer
Característiques: El projecte està dividit en dos grans blocs a l'entorn de les lectures escolars: UN ESTUDI SOBRE LES ESTRATÈGIES D'ANIMACIÓ LECTORA i UNA GUIA O CATÀLEG DE RECURSOS I DE MATERIALS.
Orientació del treball: El resultat del treball és un material eminentment pràctic que permet de dotar el professorat de Cicle Superior de Primària i d'ESO d'uns materials bàsics que li permeten de plantejar-se les lectures escolars de maneres diferents i innovadores i, sobretot, a partir d'una informació com més completa millor.
Temes i/o Identificadors: Llengua i litedratura catalanes; educació en la diversitat; interculturalitat.
Destinataris: Educació Infantil i Primària; Educació Secundària Obligatòria.
Resum: En la primera part del treball, que podem considerar una mena d'introducció o pròleg que ens permet de saber on som i què tenim a l'abast, es don una visió de la situació actual als centres d'ensenyament de Catalunya pel que fa a la lectura escolar (es partirà tant d'enquestes com de materials ja publicats) i es fa una síntesi de les millors propostes de diversos models i estratègies d'animació lectora aplicables a altres centres.
A la segona part, que considerem central, es recull, mitjançant un sistema de fitxes, tota la informació possible, i previsiblement útil per als ensenyants, a l'entorn de la LIJ (Literatura Infantil i Juvenil) de tot l'àmbit lingüístic català, entre els anys 1975-2000: editorials i col·leccions, premsa i publicacions vàries, materials didàctics a l'entorn de la LIJ, materials en suport informàtic i audiovisual, textos i disposicions legals a l'entorn de les lectures i les biblioteques escolars, propostes de suport a la lectura ofertes per institucions públiques, fundacions i associacions privades o empreses de serveis culturals. També cal dir, com queda clar al subtítol, que de tot aquest material es mira de destacar-ne aquells aspectes que el fan susceptible de ser utilitzat interdisciplinàriament, interculturalment o de cara al tractament de la diversitat a l'aula.