Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000



 
Memòria del treball en format AcroRead 

 
Títol: Les Mediterrànies de Barcelona: El nou Jardí Botànic. Educació mediambiental.
Autoria: M. Teresa Garnatje Roca
Modalitat: B1: cinc mesos
Característiques: Conté 40 pàgines amb 5 annexos (fitxes, itinerari, vídeo, guia per al professor, joc) 
Orientació del treball: La part teòrica del treball (memòria) descriu la relació entre el Jardí i l’Institut Botànic, així com el seu paper dins de la societat i la seva importància en l’educació.
La part pràctica (annexos) es tracta de material per treballar a l’aula i durant la visita al Jardí.
Temes i/o Identificadors: Jardí botànic, itinerari, joc, clima mediterrani, sòl, vegetació, educació mediambiental.
Destinataris: Ensenyants; Educació Secundària Obligatòria.
Resum: L’objectiu principal d’aquest treball és oferir als centres educatius uns recursos que s’emmarquin dins de l’estudi de la botànica en un indret especialment pensat per aquesta finalitat, com és el nou Jardí Botànic.
El Jardí Botànic de Barcelona ofereix una oportunitat única d'entendre la biodiversitat vegetal sense necessitat de sortir de la ciutat. Els ensenyants que estem vinculats al món de la investigació pensem que cal una comunicació entre científics i educadors. Per això oferim un material didàctic que constitueix un recurs, tant per als centres de la ciutat com per als de fora, considerant que tot coneixement és construït per la persona quan interacciona amb el medi i tracta de comprendre’l, tal com apunta la concepció constructivista de l’aprenentatge, sobre la qual es recolza el marc curricular per a l’ensenyament obligatori.