Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000

Títol: Educació postural per a la salut
Autoria: Francesc Xavier Tur Salais
Modalitat: A: curs escolar sencer
Característiques: Conté 150 fulls amb un desenvolupament del material bàsic en 15 sessions de treball i la valoració d’ aquesta experiència en dos centres de primària i alumnes de primer i segón d’ ESO. Bibliografía sobre el tema i annexos on es troben les enquestes passades a l’alumnat i valoració per part de professorat i alumnat. També el material de treball per sessions.
Orientació del treball: Material que pot ser útil a qualsevol professor/a, però principalment pels professors/es d’educació física.
Temes i/o Identificadors: Postura; equilibri; dansa; energía; ensenyament; eix corporal; salut; estirament; flexibilitat; col·locació; autoestima; musculatura; educació; hàbits; columna; respiració; coroneta.
Destinataris: Ensenyament primari, secundari i formació del professorat.
Resum: L’objectiu general d’aquest projecte es basa en potenciar el concepte de col·locació postural, per la seva implicació en la qualitat de vida i en la promoció del benestar físic i mental dels individus. El projecte conté:
- Una part teòrica de preparació de material i d’ampliació de coneixements.
- Una part pràctica d’aplicació a l’ escola. Al llarg d’unes 10 a 15 sessions es porta a terme una experiència en diferents centres, en els quals es treballa:
1. Esquemes del cos.
2. Funcionament de les cadenes musculars més importants.
3. Concepte de col·locació postural en repòs i moviment.
4. Estiraments i condicio física.
5. Concepte d’ equilibri i relaxació.
6. Activitats de reforç.
7. Bibliografia.