Torna a la pàgina anterior

Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2000-2001



 
Memòria del treball en format AcroRead 

 
Títol: DIDÀCTICA DE LA DIVERSITAT LINGÜÍSTICA 
MODEL DE LLENGUA PER A L’ENSENYAMENT
MONTSIÀ, BAIX EBRE, TERRA ALTA, RIBERA D’EBRE
Autoria: Àngela Buj Alfara
Característiques: 1r. Model de llengua per a l’ensenyament. Montsià, Baix Ebre, Terra Alta, Ribera d’Ebre (110 pàgines)
Treball teòric on s’exposen tots els referents de la normativa catalana -fonètica, morfologia i lèxic- sobre el català parlat a les comarques del Montsià, Baix Ebre, Terra Alta i Ribera d’Ebre. Aquests referents normatius també poden servir de referència a la resta de comarques pertanyents al català occidental. Per tant, la majoria d’aspectes tractats també es poden aplicar als centres d’ensenyament de les comarques lleidatanes.
2n. Material didàctic
- ÀLBUM DE GEOSINÒNIMS: (125 pàgines) Material complementari per a treballar i conèixer el vocabulari bàsic dels diversos territoris de la llengua catalana.
- DIR DITES, COM HO DIEM? ENDEVINA, ENDEVINALLA (71 pàgines) Treball de llengua oral a partir de literatura oral diversa. Aquest volum arreplega 75 endevinalles.
- CONÈIXER L’EBRE: de Tortosa a l’illa dels Bous. (43 pàgines) Material d’Educació Ambiental elaborat pel Camp d’Aprenentatge de l’Ebre, redactat amb les formes normatives del català occidental. 
- http: // www.cult.gva.es/DGOIEPL/SALT Programa d’assessorament lingüístic i traducció on es recull un ampli repertori gramatical i lèxic de la llengua catalana, amb especial atenció a formes del català occidental.
Orientació del treball: Treball d'investigació; material per l'aula.
Temes i/o Identificadors: Català; didàctica de la llengua i sociolingüística; unitat de la llengua; competència lingüística.
Destinataris: Professorat d'Infantil, Primària, Secundària.
Resum:  Aquest treball exposa els casos en què la normativa de la llengua catalana planteja diverses possibilitats lingüístiques -fonètica, morfologia, lèxic-. Afavorim així que siguen conegudes i respectades pel professorat que treballa als centres d'ensenyament de les comarques Montsià, Baix Ebre, Terra Alta i Ribera d'Ebre. Amb aquest treball possibilitem que les formes normatives d'aquestes comarques siguen tractades a les aules sense cap prejudici. Així mateix, fomentem el respecte cap a la parla de l'alumnat i contribuïm a no relegar, per falta d'informació, un important patrimoni lingüístic d'aquestes comarques centrals de la llengua catalana.