Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2000-2001

Títol: Desenvolupament de material didàctic multimèdia per a l’ensenyament comunicatiu de l’anglès: ‘Say it’
Autoria: Ana Yagüe Ena
Característiques: És un material web que es pot fer servir on line o en local des d’un CD-ROM. Conté moltes imatges en format JPEG i arxius d’àudio en format wav amb la compressió mpeg3. Ocupa uns 60 M i té dos annexos: Guia del professorat i Guia de l’alumnat.
Orientació del treball: Material multimèdia per ser utilitzat a l’aula, en entorns virtuals d’aprenentatge o centres d’autoaprenentatge, assignatura d’anglès.
Temes i/o Identificadors: Didàctica de l’anglès; ensenyament de l’anglès: comprensió oral, expressió oral; material multimèdia d’anglès; simulació interactiva d’un viatge als Estats Units; estades per aprendre l’anglès; material d’autoaprenentatge; entorns virtuals d’aprenentatge.
Destinataris: Educació Secundària Obligatòria; Educació Secundària Postobligatòria.
Resum: Aquest material didàctic multimèdia podria fer-se servir l’aula o integrat en un entorn virtual d’aprenentatge i va adreçat a l’alumnat que vulgui completar els seus coneixements de la llengua anglesa amb la pràctica de la comprensió i l’expressió oral.
S’ha procurat d’integrar recursos multimèdia en un tot coherent que aporti a l’alumnat la virtualitat d’un entorn angloparlant, per tal d’assolir un desenvolupament d’estratègies productives i receptives a nivell de comunicació oral. Aquestes estratègies tenen el fil conductor d’un cas, una visita als Estats Units, de manera que també s’hi integren continguts culturals que permeten un millor coneixement d’aquest país. També es presenten d’altres activitats globalitzadores, com ara un joc de rol que planteja la presa de decisions en situacions comunicatives semblants a les de la vida diària.
Si hagués de destacar un punt important d’aquest material seria la seva qualitat de “simulador” d’una situació – un entorn angloparlant - on l’usuari ha d’interactuar i desenvolupar, no uns coneixements sinó unes destreses. Per tant, és un tipus d’aprenentatge que no es pot assolir d’igual manera amb altres formats, sinó que realment requereix un entorn multimèdia i aprofita tot el que aquest mitjà ens pot oferir.