Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2000-2001

Títol: Un programa d’orientació, sobre la transició de Primària a Secundària.
Materials per a la tasca orientadora del tutor i quadern d’activitats per l’alumne
Autoria: Felisa M. Rodríguez Montoya
Característiques: El següent treball “ Un programa d’orientació, sobre l transició de Primària a Secundària “, conté 95 pàgines. El treball conté diferents materials: guia del tutor, quadern de l’alumne , full de registre, traspàs de Primària a Secundària i materials per a l’avaluació. Una extensa bibliografia referencial i de consulta.
Orientació del treball: Material per a ser utilitzat a l’aula. Temes d’acció tutorial.
Temes i/o Identificadors: Orientació educativa i escolar;  psicopedagogs;  maduració i coneixement personal; elecció d’estudis; guia de l’estudiant; consell orientador; acció tutorial.
Destinataris: Educació Primària: segon nivell del cicle superior.
Resum: La proposta de realitzar un programa d’intervenció d'orientació sobre la transició de primària a secundaria, respon, a la necessitat de facilitar el trànsit en aquest canvi d'etapa. Sens dubte que els alumnes de sisè curs seran els que s’enfrontin a un canvi important en el seu itinerari educatiu. Vetllar per una transició  que significa "continuïtat"  i no ruptura.
És per això que abans de fer el pas o canvi , els joves de sisè han d'estar preparats i saber molt bé el que coneixeran de nou. Els joves s’enfronten a molts canvis, tant de caire social, emocional com biològic. Davant d'això l'escola de primària té molt a fer per ajudar a comprendre aquests canvis.