Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2000-2001

Títol: Les noves tecnologies en el disseny i construcció d'un espai per a l'estudi del desenvolupament de les papallones
Autoria: Guillermo Galceran Galceran
Característiques: Memòria descriptiva de les fases del treball de 29 pàgines.
Orientació del treball: Per all projecte es compta amb les eines matemàtiques de la geometria i el càlcul, les eines físiques de les mesures i de les condicions atmosfèriques adients, de les eines químiques per l’estudi de l’alteració dels materials a utilitzar per la corrosió, contaminació, combustió, etc.  i de les eines tecnològiques per el disseny, construcció i posta a punt de l’espai, a les que cal afegir les condicions biològiques adients per posar  les plantes necessàries i fer l’estudi de les papallones a observar.
Per poder fer aquest projecte és necessari disposar d’un espai exterior on situar la “gàbia”, correctament orientat i net de brossa quan es faci el projecte.
Temes i/o Identificadors: Ciències experimentals; Tecnologia; Matemàtiques.
Destinataris: Educació Secundària.
Resum: La idea principal del projecte és construir un espai a l'institut per a l’estudi de papallones (o altres insectes si s’escau). Fusiona les tres àrees: matemàtiques, ciències experimentals i tecnologia i això permet ajuntar objectius i sobre tot, fer ús de tecnologies de última introducció, treballades en comú sobre la base d’un projecte engrescador.
El treball d’aquestes tres àrees, coordinades amb les àrees de llengües catalana i castellana, que també estan globalitzades, es fa a través de les noves tecnologies disponibles al centre.
Amb la utilització d’eines com Internet, la construcció de la pròpia pàgina Web, l’escanejat d’imatges, el tractament de textos, la utilització de programes d’aprenentatge autodidacta, el Disseny Assistit per Ordinador (DAO) a través de l’Autosketch per definir com serà la gàbia per les papallones, la captació d’imatges  per Vídeo i  Fotografia, es pot motivar adequadament als alumnes, dividir el treball en fases d’aprenentatge prou útils pels propis alumnes com pel projecte en qüestió.