Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2000-2001

Títol: Avaluació interna i participació de la comunitat escolar: dissenys avaluatius de l'àmbit de la gestió i l'organització
Autoria: Isabel Alcalde i Sastre
Característiques: Quatre capítols que consten de:
  • Les hipòtesis de treball i els objectius a desenvolupar amb el marc conceptual i fonamentació teòrica
  • L'anàlisi de la participació de la CE en l'avaluació interna, porpostes de millora de la implicació de la CE i dissenys d'avaluació
  • Dissenys d'avaluació de l'àmbit de la gestió de l'ensenyament
  • Annexos a la tasca feta
Orientació del treball: El treball té una doble orientació, per una banda vol fornir de material d'avaluació útils als centres educatius per desenvolupar l'avaluacióde forma participativa amb la CE i per altra un vessant d'investigació que vol determinar el perquè del dèficit democràtic als centres educatius i apuntar possibles accions que fessin possible paliar aquest dèficit.
Temes i/o Identificadors: Avaluació, avaluació interna; participació del docents, participació de la CE; instruments d'avaluació; dissenys avaluatius àmbit de la gestió i l'organització de l'ensenyament; canals i estratègies per facilitar la participació.
Destinataris: Professorat de Primària i Secundària, Administració Educativa
Resum: Els objectius del treball són: analitzar el grau de participació dels diferents estaments de la CE que s'ha generat a diferents centres educatius en el trienni d'avaluació 97/00; col·laborar en l'aprofundiment de la cultura avaluativa dels equips docents; fer propostes de dissenys d'avaluació interna de l'àmbit del gestió i l'organització de l'acció educativa.
El producte que n'ha resultat de la tasca de desenvolupar aquests objectius és el següent:
- Quatre dissenys d'avaluació interna de l'àmbit de la gestió.
- Esquema de les aportacions rellevants que fan els dissenys avaluatius analitzats (període 97/00) en referència a la participació de la CE.
- Esquema de les possibilitats d'implicar als diferents components de la CE i a l'equip docent en el procés d'avaluació interna.
- Graella de síntesi d'objectes participables classificats en els diferents àmbits de funcionament escolar i vinculats a la CE.
- Alternativa de proposta a la normativa sobra avaluació interna de centres.
- Guió matriu per desenvolupar l'avaluació interna.
- Descripció de propostes metodològiques participatives globals i parcials.
- Estratègies que faciliten la participació segons el grau d'implicació de la CE i segons el sector al qual es pertany.
- Canals de participació de la CE establerts en el mateix marc legal.
- Eines útils per desenvolupar tasques de forma participada segons la quantitat de persones implicades en el projecte i eines útils que faciliten la informació, comunicació i participació de la CE.
- Fases i accions per implementar metodologies participatives al si de l'escola.