Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2000-2001
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | Avaluació interna i participació de la comunitat escolar: dissenys avaluatius de l'àmbit de la gestió i l'organització |
Autoria: | Isabel Alcalde i Sastre |
Característiques: | Quatre
capítols que consten de:
|
Orientació del treball: | El treball té una doble orientació, per una banda vol fornir de material d'avaluació útils als centres educatius per desenvolupar l'avaluacióde forma participativa amb la CE i per altra un vessant d'investigació que vol determinar el perquè del dèficit democràtic als centres educatius i apuntar possibles accions que fessin possible paliar aquest dèficit. |
Temes i/o Identificadors: | Avaluació, avaluació interna; participació del docents, participació de la CE; instruments d'avaluació; dissenys avaluatius àmbit de la gestió i l'organització de l'ensenyament; canals i estratègies per facilitar la participació. |
Destinataris: | Professorat de Primària i Secundària, Administració Educativa |
Resum: | Els
objectius del treball són: analitzar el grau de participació
dels diferents estaments de la CE que s'ha generat a diferents centres
educatius en el trienni d'avaluació 97/00; col·laborar en
l'aprofundiment de la cultura avaluativa dels equips docents; fer propostes
de dissenys d'avaluació interna de l'àmbit del gestió
i l'organització de l'acció educativa.
El producte que n'ha resultat de la tasca de desenvolupar aquests objectius és el següent: - Quatre dissenys d'avaluació interna de l'àmbit de la gestió. - Esquema de les aportacions rellevants que fan els dissenys avaluatius analitzats (període 97/00) en referència a la participació de la CE. - Esquema de les possibilitats d'implicar als diferents components de la CE i a l'equip docent en el procés d'avaluació interna. - Graella de síntesi d'objectes participables classificats en els diferents àmbits de funcionament escolar i vinculats a la CE. - Alternativa de proposta a la normativa sobra avaluació interna de centres. - Guió matriu per desenvolupar l'avaluació interna. - Descripció de propostes metodològiques participatives globals i parcials. - Estratègies que faciliten la participació segons el grau d'implicació de la CE i segons el sector al qual es pertany. - Canals de participació de la CE establerts en el mateix marc legal. - Eines útils per desenvolupar tasques de forma participada segons la quantitat de persones implicades en el projecte i eines útils que faciliten la informació, comunicació i participació de la CE. - Fases i accions per implementar metodologies participatives al si de l'escola. |