Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2000-2001
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | Llenguatge a mida. Proposta didàctica per treballar el llenguatge amb alumnes d'ESO amb necessitats educatives especials |
Autoria: | Isabel Álvarez Díaz |
Característiques: | El treball consta d'una memòria amb bibliografia més tres annexes. Els annexes corresponen als tres blocs de treball, subdividits en unitats didàctiques. |
Orientació del treball: | Es tracta d'un material per orientar els ensenyants a l'hora de programar el llenguatge amb alumnes d'ESO que presenten dificultats, d'una forma el màxim d'individualitzada. És per això que el material propi dels alumnes es presenta com a model d'activitats. |
Temes i/o Identificadors: | Didàctica; necessitats educatives especials; llengua; llenguatge funcional; currículum; adaptació curricular. |
Destinataris: | Ensenyants, Educació Secundària Obligatòria, Necessitats Educatives Especials. |
Resum: | El
treball està dividit en tres blocs que alhora es subdivideixen en
unitats didàctiques. Totes les unitats parteixen d’una situació
quotidiana que es reflexa en el títol: Em presento; D’on ets?; Què
fas? A què et dediques?; etc.
Per la tria d’aquests blocs s’ha partit d’alguns objectius bàsics, generals i terminals, del currículum de Llengua de l’ESO, en funció de les necessitats i prioritats dels alumnes amb trastorns de llenguatge o dificultats en l’adquisició de la llengua, cara a afavorir la seva autonomia i la inserció en el món laboral i social. S’ha intentat que els continguts de cada bloc siguin prou amplis com per que l’alumne/a treballi aquells que s’adeqüin més al seu nivell i a les seves capacitats, com consta en el quart objectiu d’aquesta proposta (“Elaborar un material de treball flexible, és a dir, adequat a les necessitats concretes de cada alumne”). Seguint el seu ritme d’aprenentatge es podran treballar nous objectius i continguts o aprofundir en els ja elaborats. |