Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2000-2001
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | Educació en valors en l'Educació Secundària: fonamentació i materials d'aula |
Autoria: | José Arnal Agustín |
Característiques: | El objectiu prioritari del projecte va ser contrastar experimentalment la validesa d’un material, elaborat per l’ensenyament dels valors, des d’un enfocament de l’Ètica personalista, a 4t curs de l’ESO. El treball conté 66 pàgines amb investigació, annex i bibliografia. |
Orientació del treball: | Investigació a l’ aula. Materials per l´ensenyament dels valors. |
Temes i/o Identificadors: | Valors; valors educació secundària; valors i materials d’ensenyament; ètica i educació secundaria; ètica i valors; investigació a l’aula. |
Destinataris: | Educació Secundària, professorat i alumnat. |
Resum: | El
treball realitzat es situa a l’ensenyament de valors en l’Educació
Secundària.
Des de la fonamentació de la dignitat de l’ésser humà (qui és: dignitat i potencialitats del seu ésser), es va presentar a l’alumne materials d’exemplificació i caracterització de valors, interpretats com qualitats en les persones, en l’acció, i en les coses, que es poden descobrir. La finalitat del projecte va ser contrastar experimentalment la hipòtesi: La utilització de materials específics a l’aula, des de l’enfocament d’exigències ètiques de l’ésser humà, afavoreix significativament en l’alumne de 4t curs d’Educació Secundària, el desenvolupament de les capacitats de reflexió i argumentació ètiques, així com l’adquisició de continguts i trets de caràcter ètic personals i a la vida de relació (afabilitat, honestedat, responsabilitat, amistat, justícia ...). Hipòtesi que ha estat validada en els termes expressats en les conclusions, i que permeten formular una proposta per l’educació en valors, com matèria a l’ESO i Batxillerat. Contingut de l’investigació: 1/ INTRODUCCIÓ (tema, hipòtesi, marc referencial); 2/ TREBALL REALITZAT (procés de la nvestigació: actualitat del tema, objectius, disseny, aplicació, resultats, i estudi de la significació de les dades; 3/ CONCLUSIONS; 4/ PROPOSTA PER L’ENSENYAMENT EN VALORS EN EDUCACIÓ SECUNDÀRIA I A BATXILLERAT; ANNEX i BIBLIOGRAFIA. |