Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2000-2001
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | Elaboració d'un model d'avaluació dels E.A.P. i la seva aplicació al pala estratègic de l'E.A.P. Sants-Montjuïc de Barcelona |
Autoria: | Juan de Diego Navalón |
Característiques: | La memòria consta de 140 pàgines + 1 annex amb 23 pàgines més. Ofereix un model d’autoavaluació amb esquemes sobre àmbits d’avaluació, agents i audiències per àmbits i un extens Sistema Obert de Criteris de Qualitat que poden ser utilitzats pels equips en la seva autoavaluació. L’annex conté els 25 quadres de síntesi que han sorgit de l’anàlisi del material recollit en la recerca. |
Orientació del treball: | Es tracta d’un treball de recerca que ha fonamentat la proposta d’un model d’avaluació que pot ser utilitzat pels EAP o per avaluadors externs. |
Temes i/o Identificadors: | Avaluació; assessorament psicopedagògic; autoavaluació; reflexió en l’acció; innovació; criteris de qualitat; EAP. |
Destinataris: | Professionals EAP; professionals altres serveis educatius; inspecció;dDirectius de centres docents; tècnics del Departament. |
Resum: | Es
tracta d’un treball que pretén proposar un model d’avaluació
per als EAP, orientat a la seva millora, basat en l’autorreflexió
col·legiada sistemàtica dels seus membres, validad a partir
de la raó dialògica i amb una perspectiva holística
de la realitat de l’assessorament. Tot plegat amb la intenció d’oferir
un model que aporti un coneixement rellevant sobre la feina dels
EAP més enllà de les avaluacions quantitatives i de les valoracions
assistemàtiques.
El model inclou dos propostes d’eines per ajudar a fer l’autoavaluació: - Una proposta d’Àmbits de decisió/avaluació per situar les accions de revisió i millora. - Un Sistema Obert de Criteris de Qualitat per orientar el treball d’autoavaluació. Les dues propostes són obertes i permeten la seva adaptació a les característiques i necessitats de cada equip. També es fa una proposta de procediments per tal de desenvolupar l’avaluació. Les propostes que configuren el model d’avaluació s’han formulat a partir d’una recerca en que s’ha consultat a professionals destacats de diferents sectors professionals que estan, d’alguna manera implicats en la tasca d’assessorament psicopedagògic: - professionals de l’Administració Educativa - professionals dels centres educatius de Primària i Secundària - professionals dels EAP - professionals del camp teòric (universitat, supervisió, ...) |