Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2000-2001

Títol: Col·laboració entre CEE, CEIP, IES. La cooperació intercentres com a estratègia organitzativa per millorar l'atenció als alumnes amb necessitats educatives especials escolaritzats a l'aula ordinària: el centre d'educació especial com a centre de referència d'atenció a la diversitat
Autoria: Josep Maria García i Balda
Característiques: El treball conté 371 pàgines agrupades en cinc capítols més bibliografia i l'annex.
Orientació del treball: Treball d'investigació que genera un material aprofitable per a la reflexió, la gestió i organització dels centres d'educació especial.
Temes i/o Identificadors: Educació especial; integració escolar, organització de centres; necessitats educatives especials; centres d'educació especial; atenció a la diversitat.
Destinataris: Educació Infantil i Primària; Educació Secundària; Educació Especial.
Resum:  Aquesta recerca ha recollit aquells aspectes d'organització escolar al servei de la millora en l'atenció educativa dels alumnes amb necessitats educatives especials escolaritzats a l'escola ordinària i al centre especial: l'enfocament d'aquesta recerca, però, remarca clarament el paper dels centres d'educació especial com un dels recursos de què disposa l'actual sistema eductiu en la formació d'aquests alumnes. S'ha pres un model que es fomenta en les ajudes que la persona necessita per anar progressant: la nostra escola ha de permetre adoptar mesures flexibilitzadores per poder arribar a tots i cadacun del seus alumnes. S'ha posat l'accent en l'organització, distribució i rendibilització dels espais, dels recursos, de les estratègies d'intervenció.