Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2000-2001
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | Autoavaluació
dels centres educatius:
A. Procediment de validació de proves de mesura del rendiment acadèmic en grups petits d'alumnes. B. Els resultats de l'avaluació del centre educatiu -intrerna i externa- com a recurs diagnòstic per a la planificació estratègica |
Autoria: | Jesús Rul i Gargallo |
Característiques: | Treball sobre l'autoavaluació institucional amb materials de consulta, sobre la gestió de proves de rendiment i sobre les relacions entre planificació i avaluació. Conté una aplicació informàtica en format de full de càlcul EXCEL per a la validació de les proves, tecnologies i pautes per al disseny de proves i un qüestionari per a l'estudi de les relacions entre avaluació i planificació. |
Orientació del treball: | Materials útils per a la gestió institucional dels centres educatius: per a la planificació de proves de mesura, per a la validació de proves de mesura i per millorar les relacions entre avaluació i planificació. |
Temes i/o Identificadors: | Organització educativa; gestió institucional; avaluació; mesura; planificació; qualitat. |
Destinataris: | Educació Primària; Educació Secundària; Educació Universitària. |
Resum: | Objectius
del treball:
- Desenvolupar un procediment de validació de proves de mesura del rendiment acadèmic en grups petits d’ alumnes. En concret: a) DISSENYAR I APLICAR EXPERIMENTALMENT un model d’ elaboració de proves de rendiment acadèmic que: a) relacioni les capacitats i els continguts curriculars i, b) plantegi el necessari equilibri dels continguts ensenyats i de les capacitats que l’ alumne ha d’ expressar en les seves respostes. b) ELABORAR I DESCRIURE un procediment senzill i rigorós per a la validació de les proves de mesura del rendiment acadèmic en grups reduïts d’ alumnes - Estudiar els resultats de l’ avaluació del centre educatiu –interna i externa- com a recurs diagnòstic per a la planificació institucional. En concret: a) DESCRIURE relacions entre la planificació portada a terme pels centres educatius i la informació avaluativa de que disposin. b) IDENTIFICAR els factors rellevants en les relacions entre avaluació i planificació. |