Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2000-2001

Títol: Autoavaluació dels centres educatius:
A. Procediment de validació de proves de mesura del rendiment acadèmic en grups petits d'alumnes.
B. Els resultats de l'avaluació del centre educatiu -intrerna i externa- com a recurs diagnòstic per a la planificació estratègica
Autoria: Jesús Rul i Gargallo
Característiques: Treball sobre l'autoavaluació institucional amb materials de consulta, sobre la gestió de proves de rendiment i sobre les relacions entre planificació i avaluació. Conté una aplicació informàtica en format de full de càlcul EXCEL per a la validació de les proves, tecnologies i pautes per al disseny de proves i un qüestionari per a l'estudi de les relacions entre avaluació i planificació.
Orientació del treball: Materials útils per a la gestió institucional dels centres educatius: per a la planificació de proves de mesura, per a la validació de proves de mesura i per millorar les relacions entre avaluació i planificació.
Temes i/o Identificadors: Organització educativa; gestió institucional; avaluació; mesura; planificació; qualitat.
Destinataris: Educació Primària; Educació Secundària; Educació Universitària.
Resum: Objectius del treball:
- Desenvolupar un procediment de validació de proves  de mesura del rendiment acadèmic en grups petits d’ alumnes. En concret:
a)  DISSENYAR I APLICAR EXPERIMENTALMENT un model d’ elaboració de proves de rendiment acadèmic que:  a)  relacioni  les capacitats i els continguts  curriculars i, b)  plantegi el necessari equilibri dels continguts ensenyats  i de les capacitats que l’ alumne ha d’ expressar en les seves respostes.
b) ELABORAR I DESCRIURE   un  procediment senzill i rigorós per a la validació de les proves de mesura del rendiment acadèmic en grups reduïts d’ alumnes
- Estudiar  els resultats de l’ avaluació del centre educatiu    –interna i externa- com a recurs diagnòstic per a la planificació  institucional. En concret:
a) DESCRIURE  relacions entre la planificació portada a terme pels  centres educatius i la informació avaluativa de que disposin.
b) IDENTIFICAR els factors rellevants en les relacions entre  avaluació i planificació.