Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2000-2001



 
Memòria del treball en format AcroRead 

 
Títol: Formació permanent del professorat i pràctica docent de l’anglès a l’ensenyament obligatori
Autoria: Jordi Salvadó Muntané
Característiques: Aquest treball conté un volum amb 184 pàgines i un material addicional que ha servit de suport per la redacció de la memòria (documentació de centres, resultats d’observacions, consultes, etc.).
Orientació del treball: S’ha fet un estudi de cas amb la participació de cinc centres, on mitjançant l’observació, el diàleg amb els professors, d’acord amb consensos i discussions i valoració conjunta de moltes de les situacions, s’ha arribat a unes conclusions i perspectives futures de millora sobre la pròpia actuació docent a l’àrea de llengües estrangeres a Primària i Secundària, amb èmfasi especial als àmbits d’expressió i comprensió oral. Tot això unit i complementat amb itineraris de formació d’acord amb les necessitats sentides derivades de la pràctica docent del dia a dia.
Temes i/o Identificadors: Formació; innovació; curriculum; comunicació; avaluació; col·laboració; llengua estrangera.
Destinataris: Educació Primària i Secundària.
Resum: En un context d’intercomunicació global que avui dia es dóna en tots els camps de comunicació humana, cobra suma importància la preparació i capacitat dels individus per dominar els codis d’expressió més enllà de la pròpia llengua. En aquest sentit l’ensenyament-aprenentatge de les llengües estrangeres en el curriculum escolar des de les primeres edats, és un objectiu prioritari del nostre sistema educatiu.
Analitzar acuradament els contextos de l’acció i col·laborar amb els protagonistes, els professors i professores, a reflexionar sobre la seva pràctica diària, aportarà més elements de cultura d’actuació per a una millora en general i en particular en el camp de l’aprenentatge de l’anglès com a tema prioritari. 
La finalitat d’aquest treball ha estat aportar quelcom en aquest camp, a fi que mitjançant la reflexió conjunta entre investigadors i els protagonistes, en moltes de les situacions d’anàlisi s’arribi a una superació i millora del dia a dia, sense intenció d’universalitzar els resultats, però si que puguin servir com a necessitats sentides per aquells que han intervingut en el procés i reflexió per a altres professionals que actuen en diferents contextos, però que poden tenir motivacions i inquietuds comunes.
L’actuació s’ha portat a terme, bàsicament, a cinc centres de Primària i Secundària de la demarcació de les  Terres de l’Ebre. També s’ha comptat amb la col·laboració d’experts.