Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2000-2001
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | Les competències textuals en alumnes d'educació primària: relació entre la segmentació gràfica i les nocions metalingüístiques (paraula, frase, paràgraf) |
Autoria: | Montserrat Rabassa del Campo |
Característiques: | Document de 110 pàgines: estudi teòric, experimental i resultats il·lustrats amb taules, gràfics i textos. Annex amb el material elaborat en la recollida d'informació i un exemple de processament de la informació en els subjectes. |
Orientació del treball: | Treball d'investigació sobre el procés evolutiu d'aprenentatge de la segmentació gràfica i la puntuació del text i la seva relació en el desenvolupament de les competències textuals dels alumnes de primària. |
Temes i/o Identificadors: | Didàctica de la llengua i la literatura; competències textuals; consciència i nocions de metalingüística. |
Destinataris: | Educació primària; alumnes amb necessitats educatives especials; educació secundària obligatòria. |
Resum: | L’aprenentatge
de la segmentació gràfica forma part del desenvolupament
de les competències textuals: tant en l’escriptura com en la reorganització
i puntuació dels textos ja escrits, els nens utilitzen la segmentació
gràfica i la puntuació per organitzar la composició
textual, i resoldre els problemes que els comporta aquesta organització.
Aquestes dades no ofereixen solucions ja preparades per a la intervenció educativa, però sí ofereixen orientacions per a la seva aplicació en l’ensenyament de la segmentació gràfica i la puntuació del text, en la pràctica educativa. Ja que poden ajudar als professors a entendre els errors, reconèixer que pensen els nens i les dificultats que els representa l’ús de la puntuació quan han d’escriure, i adequar la intervenció educativa en funció d’aquests coneixements. |