Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2000-2001

Títol: La presència de republicans catalans als camps de concentració nazis: disseny d'un centre de treball i realització d'una exposició gràfica itinerant
Autoria: Rosa Toran
Característiques: Memòria de 21 pàgines amb la justificació teòrica i la relació d'activitats realitzades, i 12 annexos amb materials d'ús didàctic, bibliografia, filmografia i síntesi de caràcter científic.
Orientació del treball: El treball conté materials i orientacions per a ús del professorat i l'alumnat en les assignatures d'Història, Filosofia i Ètica.
Temes i/o Identificadors: Nazisme, la guerra civil; camps de concentració; racisme; antisemitisme.
Destinataris: Segon cicle de l'ESO i Batxillerat.
Resum: La realització d'una exposició gràfica itineratn ha de permetre una aproximació al tema a un nombre important de professorat i alumnat, donat que les condicions de cessió a centres cívics, ajuntaments o altres institucions van acompanyades del compromís de divulgar la mostra als centres d'ensenyament.
El projecte d'organitzar un centre de treball sobre el tema transcórre sobre els mateixos paràmetres, és a dir, cercar fòrmules que permetin encara el futur, no massa llunyà, en què les persones que, fins ara, estaven realitzant la funció transmissora de la seva experiència, hagin desaparegut.
El professorat i l'alumnat poden disposar d'una completa selecció d'obres històriques i filosòfiques, d'un exemple d'unitat didàctica i d'uns abundants materials de base per treballar el tema de les deportacions a distints nivells i en distintes matèries.