Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002



 
Memòria del treball en format AcroRead 

 
Títol: Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació un recurs per informar, detectar, intercanviar, dialogar sobre els valors, la resolució de conflictes, la mediació en l'àmbit de la comunitat educativa
Autoria: Carme Ciscart i Beà
Modalitat: A: curs escolar sencer.
Característiques: Material elaborat en suport CDRom i suport paper. El document en suport CD és hipertextual i es pot accedir a tots els dossiers a partir del document "inici".
El document en suport paper ha mantingut també el concepte d'hipervincles, per relacionar els continguts i conceptes treballats.
Orientació del treball: Material adreçat al professorat de secundària en general, als organismes, institucions i persones vinculades al món educatiu.
Temes i/o Identificadors: Didàctica; ensenyament; educació en valors; autoestima; autoconcepte; capacitat d'autoregulació; autonomia personal-moral; programació interna; creativitat; pensament causal; pensament alternatiu; empatia; capacitat de diàleg; asseritvitat; judici moral; comprensió crítica; habilitats socials; raonament moral; creixement personal; mediació; felicitat; Kohlberg; Spivack; Shure.
Destinataris: ESO, batxillerat, professorat, mestres, pares i mares, adults en general.
Resum: El material està estructurat en diferents dossiers:
- Dossier 1: conceptes d'educació, valors i educació en valors.
- Dossier 2: aproximació als materials necessaris per la descoberta i construcció dels nostre JO, per fer la nostra escultura personal i social.
- Dossier 3: relació d'experiències i webs sobre educació en valors i resolució de conflictes.
- Dossier 4: recopilació de cites i textos sobre alguns dels valors i conceptes relacionats amb el creixement personal, l'educació en valors, la descoberta del JO.
- Dossiers 5 i 6: recopilació de documents que donen suport als conceptes assenyalats en els dossiers anteriors.