Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002

Títol: Proposta per a l'actualització del professorat: materials curriculars per ala comprensió del patrimoni i atenció a la diversitat
Autoria: Clara Perxachs i Juandó
Modalitat: A: curs escolar sencer.
Característiques: El treball “Proposta per a l’actualització del professorat: materials curriculars per a la comprensió del patrimoni i atenció a la diversitat” conté un apartat molt breu i concís de 37 pàgines en què efixa el marc teòric en què se situen els models d’unitats didàctiques per a tots els nivells d’educació Infantil i Primària que es presenten en el segon volum, molt més extens.
Orientació del treball: Models d’unitats o “itineraris” a seguir per ser aplicats en la classe d’Educació Artística Visual i Plàstica.
Temes i/o Identificadors: Art, educació artística, educació estètica, art infantil, multiculturalitat, educació infantil, educació primària, didàctica de les arts visuals i plàstiques, patrimoni.
Destinataris: Educació Infantil , Educació Primària.
Resum: En aquest treball m’he situat dins del paradigma postmodern pel que fa la visió del fet artístic. Així, doncs, l’orientació dels continguts curriculars en educació visual i plàstica a l’escola, des dels cursos més baixos (les edats més tendres) poden prendre un caire que ajudarà sens dubte els infants a obrir-se a un món cada vegada més divers pel que fa a conceptes com “cultura” i “art”.
Donant exemples tant treballats in situ, a les meves classes, -per tant, fruit de l’experiència directa amb els nens i nenes-, com també fent treballar a mestres, en el paper de formadora, i recollint i perfilant i ajudant-los a crear els seus propis itineraris i a saber reflexionar sobre els seus projectes, presento exemplificacions no per ser copiades literalment (almenys això espero) sinó idees que mostren possibles camins per treballar l’educació visual, plàstica i estètica des d’una visió disciplinar que engloba no només les tècniques, sinó un ventall molt més ampli, abraçant la història de l’art, la crítica de l’art i el treball sobre els valors.
I és precisament des d’aquesta visió que l’art a l’escola esdevé una eina bàsica per a una educació en el respecte i la sensibilització davant de la diversitat i la realitat multicultural.