Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | Proposta per a l'actualització del professorat: materials curriculars per ala comprensió del patrimoni i atenció a la diversitat |
Autoria: | Clara Perxachs i Juandó |
Modalitat: | A: curs escolar sencer. |
Característiques: | El treball “Proposta per a l’actualització del professorat: materials curriculars per a la comprensió del patrimoni i atenció a la diversitat” conté un apartat molt breu i concís de 37 pàgines en què efixa el marc teòric en què se situen els models d’unitats didàctiques per a tots els nivells d’educació Infantil i Primària que es presenten en el segon volum, molt més extens. |
Orientació del treball: | Models d’unitats o “itineraris” a seguir per ser aplicats en la classe d’Educació Artística Visual i Plàstica. |
Temes i/o Identificadors: | Art, educació artística, educació estètica, art infantil, multiculturalitat, educació infantil, educació primària, didàctica de les arts visuals i plàstiques, patrimoni. |
Destinataris: | Educació Infantil , Educació Primària. |
Resum: | En
aquest treball m’he situat dins del paradigma postmodern pel que fa la
visió del fet artístic. Així, doncs, l’orientació
dels continguts curriculars en educació visual i plàstica
a l’escola, des dels cursos més baixos (les edats més tendres)
poden prendre un caire que ajudarà sens dubte els infants a obrir-se
a un món cada vegada més divers pel que fa a conceptes com
“cultura” i “art”.
Donant exemples tant treballats in situ, a les meves classes, -per tant, fruit de l’experiència directa amb els nens i nenes-, com també fent treballar a mestres, en el paper de formadora, i recollint i perfilant i ajudant-los a crear els seus propis itineraris i a saber reflexionar sobre els seus projectes, presento exemplificacions no per ser copiades literalment (almenys això espero) sinó idees que mostren possibles camins per treballar l’educació visual, plàstica i estètica des d’una visió disciplinar que engloba no només les tècniques, sinó un ventall molt més ampli, abraçant la història de l’art, la crítica de l’art i el treball sobre els valors. I és precisament des d’aquesta visió que l’art a l’escola esdevé una eina bàsica per a una educació en el respecte i la sensibilització davant de la diversitat i la realitat multicultural. |