Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002

Mini unitats didàctiques

Títol: Disseny de miniunitats didàctiques de l’àrea de llengües estrangeres: anglès
Autoria: M. Dolors Camats Alòs
Modalitat: B2: cinc mesos
Característiques: El treball “Disseny de miniunitats didàctiques de l’àrea de llengües estrangeres: anglès" està format per set guions i set guies didàctiques. Conté un total de pàgines distribuides de la forma següent pàgines pertanyen al disseny dels guions i la resta a les guies didàctiques. També presenta un annex de material audiovisual de suport (cintes de cassete) i material informàtic de suport (CD i bookmarkers) que s’incoporarà a les miniunitats un cop editades.
Orientació del treball: Material per ser utilitzat a l’aula. Assignatura Llengües Estrangeres: Anglès.
Temes i/o Identificadors: Didàctica, ensenyament, secundària, primer cicle,llengües estrangeres, anglès, reforç, consolidació, ampliació, menjar(food), l’antic Egipte (Ancient Egypt), biografia (biography), temps atmosfèric (weather forecast), viatjar en avió (travelling by plane), els Jocs Olímpics (Olympic Games) i Europa (Europe)
Destinataris: Educació Secundària Obligatòria. Primer Cicle.
Resum: El treball es basa en el disseny de set guions de miniunitats didàctiques (MUD) de l’àrea de llengües estrangeres: anglès i de les guies didàctiques corresponents.
Tenen en compte, la concepció constructivista de l’aprenentatge i el nou entorn que comporta la Societat de la informació. Un exemple són els dissenys basats en el ISD (instructional systems design) que crea microentorns, simulacions i jocs  (Northrup 1995, Rieber 1996 i Reigeluth 1999 entre d’altres).
L’estructura d’aquests set guions de miniunitats didàctiques és la següent:

1.Presentació
S’han dissenyat dos contextos significatius per introduir els continguts  a tractar. Hi ha un context per al nivell de reforç i consolidació que s’anomena “Entorn I” i un context  per al nivell d’ampliació que s’anomena “Entorn II”.

2. Pràctica
Es presenten quatre activitats per a cada nivell i, de forma variada i entenedora, es treballen els continguts de cada miniunitat didàctica. Això permet que, cada alumne/a, pugui realitzar activitats diferents a mesura que varii el seu nivell d’aprenentatge alhora que permet fer un feedback per tornar enrera cada cop que tingui dubtes .
Al mateix temps, les noves tecnologies ofereixen la oportunitat de modificar algunes activitats en la forma però no en el contingut ja que només depenen de la data que es realitzin.

3. Avaluació sumativa
L’alumnat haurà de realitzar dues activitats d’avaluació d’accord amb el nivell de la pràctica realitzada, és a dir, si ha portat a terme les activitats que es proposen en la pràctica de reforç, haurà de fer les activitats d’avaluació de reforç i així succesivament.