Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002
| Títol: | Els problemes de comportament en el context escolar: causes i models d'intervenció en l'educació secundària obligatòria. Estudi psicopedagògic |
| Autoria: | Francesc Xavier Moreno Oliver |
| Modalitat: | A: curs escolar sencer. |
| Característiques: | Memòria de 199 pàgines, en el final de la qual es relaciona la bibliografia citada i un annex amb el model de protocol diagnòstic resultant del treball d'investigació. |
| Orientació del treball: | Delimitació dels principals factors de risc que generen els problemes de comprotament en el context escolar, així com el protocol diagnòstic per a la seva detecció, bé sigui amb finalitat preventiva, correctora o reestructuradora. |
| Temes i/o Identificadors: | Problemes de comportament, factors de risc, factors de protecció, educació secundària, diagnòstic escolar, model d'intervenció. |
| Destinataris: | Primer cicle de l'ESO. |
| Resum: | El
treball ha pretès detectar quins són els factors de risc
determinants dels problemes de comportament, quedant demostrat que no es
donen els mateixos factors de risc per a tots els alumnes conductuals,
és a dir, si bé les conductes pertorbadores poden ser les
mateixes, l'etiologia d'aquestes sol ser específica i diferent en
cada cas.
Hi ha un protocol diagnòstic per a la detecció dels citats factors de risc, la utilitat de la qual pot ser preventiva, correctora o reestructuradora. |