Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | Assoliment de les competències bàsiques en l’ESO: disseny d’activitats interactives per a l’aprenentatge de la llengua catalana mitjançant Internet |
Autoria: | Imma Farré i Vilalta |
Modalitat: | A: curs escolar sencer. |
Característiques: | Aplicació
informàtica interactiva d’activitats per a l’assoliment de competències
bàsiques de l’àmbit de comprensió lectora i de l’àmbit
funcional.
Adreça provisional: www.escacsbalaguer.org/catala Funciona correctament mitjançant Microsoft Internet Explorer. |
Orientació del treball: | Material per ser utilitzat a l’aula d’informàtica del centre o a casa. |
Temes i/o Identificadors: | Llengua catalana; competències bàsiques; comprensió lectora; activitats interactives. |
Destinataris: | Educació secundària obligatòria. |
Resum: | El
treball realitzat consisteix en l’elaboració d’una aplicació
informàtica amb materials de suport innovadors, per tal que l’alumnat,
de manera autònoma o de forma guiada pel professor, pugui assolir
un mínim de competència en llengua catalana (concretament
en comprensió lectora i àmbit funcional).
Les competències bàsiques s’agrupen en blocs homogenis, dins d’aquests s’estableixen els tipus d’activitats, i dins de cada activitat, diversos exercicis. El sistema d’aprenentatge pot ser guiat (els exercicis es realitzen de forma seqüencial dins de cada apartat d’un bloc) o a l’atzar (els exercicis es presenten de manera aleatòria dins de l’àmbit del bloc). Per a la creació d’aquesta aplicació s’han utilitzat les noves tecnologies a l’abast per a la confecció de pàgines web dinàmiques amb connexió amb bases de dades. |