Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002

Títol: Valoració funcional respiratòria i adequació de l’àrea d’educació física en alumnes amb asma induïda per l’exercici (AIE)
Autoria: José Luis López del Amo
Modalitat: B1: cinc mesos.
Característiques: El treball “Valoració funcional respiratòria i adequació de l’àrea d’educació física en alumnes amb asma induïda per l’exercici (AIE)” conté 67 pàgines amb les següents parts: Introducció. Objectius de la investigació. Explicació del treball previ. Justificació de la investigació. Marc teòric conceptual. Aplicació pràctica. Part experimental. Conclusions de la investigació. Bibliografia.
Orientació del treball: Treball d’investigació que genera material aprofitable, didàcticament, per al treball docent de l’àrea d’Educació Física.
Temes i/o Identificadors: Asma; asma induïda per l’exercici (AIE); educació física; adaptació curricular individualitzada (ACI); bàsquet; aeròbic; resistència; valoració funcional respiratòria; espirometria forçada; test de Cooper.
Destinataris: Educació secundària obligatòria, educació secundària postobligatòria, escoles esportives.
Resum: S'estudia la incidència de l'asma induït per l'exercici (AIE) en una mostra significativa de la població catalana d'estudiants de secundària i batxillerat. Hi ha el disseny d'una adaptació curricular de l'àrea d'Educació Física per als alumnes que presenten AIE.