Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002

Annexos

Títol: El teatre com a instrument per a la mútua integració.
Materials per a la interculturalitat
Autoria: Josep M. Martorell Coca
Modalitat: A: curs escolar sencer.
Característiques: El treball "El teatre com a instrument per a la mútua integració. Materials per a la interculturalitat" està estructurat en quatre volums titulats Sarsor el Grill, Sant Jordi i el drac, Dibuixa'm un be i L'home daurat. Cadascun dels volums conté el text dramàtic, una sèrie de materials per a l'alumnat, distribuïts en unitats, i un conjunt d'orientacions didàctiques per al professorat, que es clouen amb una bibliografia específica.
Orientació del treball: Material per a ser utilitzat a l'aula. Matèries de l'àrea de llengua i literatura, visual i plàstica, educació física, història de l'art i música.
Temes i/o Identificadors: Didàctica; ensenyament; teatre; arts escèniques; dansa; veu humana, interculturalitat; mútua integració; moviment; vestuari; maquillatge; escenografia; banda sonora; música; interpretació; il·luminació; espai; literatura; text dramàtic; ràdio.
Destinataris: Educació Secundària Obligatòria; Educació Secundària Postobligatòria.
Resum: Aquest treball té com a objectiu aproximar les cultures d'origen als alumnes nouvinguts i als que no ho són a través del teatre, eina, instrument per a la mútua integració. Els materials tenen la vocació de propiciar la interculturalitat, doncs, en distints nivells d'aprenentatge.
Es distribueix en quatre grans annexos que inclouen, d'una banda, la proposta dramàtica, un material per a l'alumnat, amb una presentació i unes unitats denominades actes que articulen els diferents elements del procés de la representació teatral --sobretot de la que es proposa--; a més a més, s'hi adjunta un material per al professorat, que conté la presentació, una reflexió dramatúrgica, la programació, una sèrie d'orientacions pedagògiques i una mena de solucionari de les activitats proposades per a l'alumnat. Finalment, cada annex es clou amb la bibliografia consultada i utilitzada.
La creació dramàtica és pròpia i en alguns casos suposa un treball d'adaptació d'una sèrie de materials existents --seria el cas de Sarsor el Grill, Sant Jordi i el drac i Dibuixa'm un be--, però d'altres són absolutament novedosos --com L'home daurat--.