Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002

Títol: Proposta curricular per a la iniciació en l'aprenentatge de la llengua i la cultura gallegues a l'ensenyaemnt secundari a Catalunya
Autoria: Joaquín Mindán Navarro
Modalitat: A: curs escolar sencer.
Característiques: El treball consta de:
- Un crèdit d'iniciació a la llengua i a la cultura gallegues.
- Proposta didàctica del llibre Vencello.
- Un CDRom amb la gravació de tots els textos del llibre Vencello.
- Una cassette amb la gravació de tots els textos del llibre Vencello.
- Un CDRom amb 37 fotografies de làmines per treballar aspectes relacionats amb el lèxic del gallec.
- Un recull de làmines adaptades amb activitats preparades per treballar aspectes lèxics del gallec.
Orientació del treball: Material elaborat per facilitar la tasca docent dels professors que han d'impartir el crèdit de llengua i cultura gallegues, així com també la dels alumnes que cursin aquest crèdit.
Temes i/o Identificadors: Introducció a la llengua i a la cultura gallegues a través d'un crèdit d'iniciació.
Destinataris: Alumnat de l'ESO i batxillerat.
Resum: Aquest projecte és la continuació d'un altres que es va iniciar el curs 2000-2001. Va néixer a partir de la signatura del Protocol de col·laboració entre la Xunta de Galícia i la Generalitat de Catalunya per promoure la llengua i la cultura gallegues a Catalunya, així com la llengua i la cultura catalanes a Galícia.
El material elaborat treballa més senzillament els aspectes de la llengua i la cultura que serveixen per apropar-se al món gallec: conté una part de cultura, amb moltes imatges, estructures gramaticals basades en diàlegs reals i amb gran quantitat d'imatges i dibuixos, acudits, endevinalles, textos literaris, poesies, jocs amb la llengua, etc.