Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002

Títol: Programari per a l'elaboració i correcció automàtica d'exàmens-test
Autoria: Jaume Riera Codina
Modalitat: B3: mitja jornada durant un curs escolar.
Característiques: Programari que facilita al professorat l'elaboració i correcció d'exàmens amb proposta de les respostes que l'alumnat ha de triar.
Orientació del treball: Noves tecnologies; informàtica.
Temes i/o Identificadors: Examen-test; qüestionari; permutacions; OMR; llenguatge C++; visual C; visual BASIC; scanner.
Destinataris: Ensenyants, educació secundària obligatòria i postobligatòria.
Resum: Tenir a l'abast les eines informàtiques adequades per elaborar i corregir de forma automàtica exàmens-test amb el màxim de qualitat i mínima dedicació, farà proliferar aquest tipus d'examen augmentant la quantitat d'informació que el professorat disposa dels coneixements del seu laumnat, milloratn així la seva labor docent, avaluadora i d'orientació.
El sistema d'elaboració i correcció automàtica d'exàmens-test permet personalitzar i parametritzar el programari d'acord amb els desigs del professorat que l'utilitzi. El procés dels mòduls de programació de l'aplicació d'exàmens-test consta de vàries fases:
- elaboració del professorat;
- resolució per alumnat;
- correcció automàtica;
- qualificacions i conclusions.