Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | Necessitats educatives de l'alumnat d'incorporació tardana a l'educació secundària obligatòria: orientacions i propostes |
Autoria: | M. José Montón Sales |
Modalitat: | A: curs escolar sencer |
Característiques: | Treball de 127 pàgines. |
Orientació del treball: | Material
per ser utilitzat a l'aula: Ciències Experimentals, Ciències
Socials, Llengua Catalana, Llengua Castellana, Matemàtiques i Tecnologia.
Material per ser utilitzat pel professorat especialista en atenció a la diversitat. Material per ser utilitzat pels Equips d'Educació Compensatòria i EAP. |
Temes i/o Identificadors: | Alumnat d'incorporació tardana; atenció a la diversitat de l'alumnat immigrant; didàctica; metodologia. |
Destinataris: | Tercer cicle d'Educació Primària i Educació Secundària Obligatòria. |
Resum: | El
treball està organitzat en tres parts, precedides d'una introducció
i seguides d'unes consideracions finals.
La primera part aborda una sèrie de qüestions relacionades amb l'escolarització de l'alumnat immigrant que presenta més dificultats per incorporar-se al nostre sistema educatiu. En la segona part es plantegen algunes estratègies per adaptar el currículum a les classes ordinàries. La tercer part està dedicada a l'estudi i valoració d'experiències rellevants portades a terme en centres educatius de Catalunya, d'altres Comunitats Autònomes i de països de la Unió Europea i d'Amèrica del Nord, que tenen ja una certa tradició en l'escolarització de l'alumnat immigrant. |