Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002

Annexos

Títol: Per una millora de la pràctica docent i de l'aprenentatge de la reproducció humana en adolescents
Autoria: Mercè Pachés i Leal
Modalitat: B2: cinc mesos.
Característiques: El treball consta de 133 pàgines, distribuïdes en un document central de 33; un dossier per a l'alumnat de 59 i 51 il·lustracions (annex I); un solucionari de respostes de 22 pàgines (annex II) i una guia didàctica de 19 pàgines (annex III). La bibliografia consta de 73 referències, 22 de les quals fan referència a aspectes de reproducció i sexualitat, i 51 a didàctica, teories de l'aprenentatge, metodologia d'investigació a l'aula i avaluació.
Orientació del treball: Els materials inclouen una recerca educativa sobre coneixements dels alumnes sobre reproducció humana, un material per a l'aula, i un material per al professorat.
Temes i/o Identificadors: Didàctica, reproducció, reproducció humana, sexualitat, educació sexual, genètica, salut, concepcions alternatives, educació en valors, biologia.
Destinataris: Segon cicle d'ESO.
Resum: El treball parteix d'una investigació bibliogràfica sobre la importància de considerar en la instrucció les concepcions dels alumnes, la motivació, l'educació en valors i diverses eines didàctiques construcitvistes, i sobre reproducció i sexualitats humanes.
El disseny del material didàctic es basa en una recerca prèvia de tres cursos escolars i en 254 alumnes del segon cicle d'ESO, per detectar i analitzar les seves concepcions alternatives sobre el tema, mitjançant qüestionaris i observació a l'aula, i completada durant el període de la llicència.
S'ha fet servir un programa infomàtic per tractar les dades i veure així si les diferències en ralació a abans de la instrucció són o no estadísticament significatives, la qual cosa ens ha mostrar que la instrucció és adequada.