Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002

Annexos

Títol: Vies per conduir l'àrea de matemàtiques dels continguts a les competències. Un estudi des de les matemàtiques a primària
Autoria: Montserrat Torra Bitlloch
Modalitat: A: curs escolar sencer.
Característiques: El treball consta de 114 pàgines bàsicament de text que inclouen alguns gràfics que il·lustren el text. Hi ha ressenyada la bibliografia utilitzada per desenvolupar el tema.
Orientació del treball: Treball de recerca; hi ha però també dos annexos que són propostes d'ús a l'aula.
Temes i/o Identificadors: Matemàtiques; ensenyament; competències; avaluació.
Destinataris: Educació Infantil i etapa Primària.
Resum: El treball tracta de la incorporació del terme competències bàsiques al sistema educatiu del nostre país, busca l'origen d'aquest fet, i elements per a la conceptualització de competència. El punt de mira des del qual s'ha realitzat aquest treball és el de l'àrea de matemàtica en les etapes infantil i primària.
Es tracten algunes línies que indiquen cap on hauria d'evolucionar el treball escolar, si es vol que estigui més enfocat al desenvolupament de competències que a l'adquisició de continguts.
En aquesta línia es desenvolupen un parell d'exemples, un exposant com l'ús d'una forma de representació com la recta numèrica, pot fer avançar en el sentit que ens interessa; l'altre ofereix una proposta d'elements a considerar a l'hora de planificar la tasca escolar, que va més enllà de la programació de ocntinguts, aquest exemple es cocnreta en l'etapa d'educació infantil, tot i que es podria adaptar a qualsevol altre cicle.